Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Beviljad lån trots spärr för spelmissbruk

Då ditt huvudsakliga problem är ditt spelmissbruk så är det viktigast att du spärrar dig på Spelpaus, Atg etc. Minst 12 månader. Är du spärrad från att spela så tar du inga lån till det. Men ofta vill inte spelmissbrukare spärra sig på spelpaus etc för man vill inte ge upp sin drog.

Då ditt huvudsakliga problem är ditt spelmissbruk så är det viktigast att du spärrar dig på Spelpaus, Atg etc. Minst 12 månader. Är du spärrad från att spela så tar du inga lån till det. Men ofta vill inte spelmissbrukare spärra sig på spelpaus etc för man vill inte ge upp sin drog.
Att spärra mig från alla spel-vpn-er är det bästa som har hänt mig. Enbart min sambo har koden till att låsa upp mig igen.

Även om dom går under samma är det ju ändå 2 olika långivare...är ditt egna ansvar att spärra dig där du inte vill kunna låna. Tror du behöver ta tag i ditt beroende istället för att leta fel hos andra. I detta fall en långivare....är ingen annan än du själv som satt dig där. Hårt kanske men tyvärr sanningen. Man måste själv inse vart problemet ligger och sen arbeta sig uppåt igen! Vi har alla olika anledningar till att vi hamnat i lånekarusellen men bara vi själva kan ta oss därifrån.
Som nån skrev...spärra dig från spel så behöver du inte låna.

Jag får inte beviljat lån hos binly för att jag är spärrad hos lumify pga en faktura som gick till inkasso.
Dom svarade tydligt i mailet att det är samma koncern med full insyn mellan varandra och kommunikation.

Alltså borde du självklart ha blivit spärrad hos alla deras företag om du begärt det självmant.
Precis som man blir spärrad på alla spelsidor inom samma koncern om man begär det hos en utav dom.

Du kanske kan få hjälp av konsumentverket eller finansinspektionen.
Du lär ju dock inte bli av med skulden men kan däremot eventuellt få dom bötfällda eller tvingade att ändra rutiner.

spelar ingen roll vad man säger till dessa bolag, dom skiter i vilket. Jag bifogade en guide tidigare, följ den, du kommer inte få ditt lån avskrivet om det är det du är efter men kanske lite upprättelse om du anmäler enligt guiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp