Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Beviljad hos Collector - Äntligen vänder det.

Hej!
Det är intressant att läsa i denna tråd om de som lyckat få ett lån hos Collector för att komma på banan igen.

Jag skulle vilja höra era tankar kring vad ni tror om min situation?

Fast anställning
Taxerad inkomst: 422.000kr (just nu 36800kr/mån före skatt)
Inga betalningsanmärkningar
Kreditbetyg: Bra
UC 1.7% 4 FF (varav 2 förfrågningar utgår i slutet av april som jag väntar på)

Synliga blanco på ca 344k. (bl.a 251k hos Nordea)
Ej synliga på ca 150k.

Vad anser ni om min chans att kunna få ett lån hos Collector för att samla upp samtliga lån till ett stort och på så vis få ner min månadskostnad markant?

Fortsatt glad påsk!

/ J

Verkar onekligen så om man ska tro alla i tråden. Verkar sanslöst..
Går i vågor. Nordea hade väl en episod när dom lånade ut friskt, innan dess var det Entercard

God morgon :)
Nu har mitt arv kommit in vilket gjorde det möjligt för mig att slutlösa mitt lån hon collector.

Väldigt smidigt att slutlösa lånet, ringde in, bad om betalningsuppgifter. De frågade vart pengarna kom ifrån och sen var det ingenting mer med det.
Inte samma bök som att betala en större summa till exempel ica banken.

Så härligt att snart vara skuldfri. Bara ett lån på 130 000 kvar. Men jag ser det där berömda ljuset.

Jag kan säga att jag blev nekad men det pga att min uc är verkligen keff, inte pga belåningsgrad men antal ff, dock pratade jag inte med Albert

Är det svårt att få lån hos Collector med en sämre UC-score?

Ni som fått beviljat, har collector betalat in lånen åt er? Alltså lösenkrav eller gör ni det själva?

Ni som fått beviljat, har collector betalat in lånen åt er? Alltså lösenkrav eller gör ni det själva?
Ja dom hade lösenkrav på mitt lån att dom skulle lösa 152k och resten betalade jag in på övriga skulder.

Ni som fick beviljat - vad hade ni för förutsättningar?! Dela gärna med er!

Jag fick beviljat av collector nyligen, 380 000 kr vilket var vad jag sökte

mina förutsättningar:

700 Lån på UC
350 inkomst 2023 (men 2024 440 000 som de såg med kreditz)
5 ffr
Bra kreditbetyg hos UC

samlade lån och ska få resterande utbetalt. Nu står det under utbetalning, jag fyllde i två lån som de ska lösa och ett ska jag lösa själv. Tror ni allt är ok och jag kan lita på att det är klart. Dom har meddelat mig via telefon att det är beviljat, igår stod det på collectors sida att det är under behandling - preliminärt efter dom sagt per telefon att det är beviljat men nu står det under utbetalning.

i så fall vilken lättnad, det kommer sänka mina månadskostnader med 4000 kr!! Hoppas jag kan lita på att det är beviljat och under utbetalning. Någon som fått det beviljat som vet om det borde vara lugnt? Vågar man andas igen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp