Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beviljad hos Collector - Äntligen vänder det.

Planerar att gå genom Lendo/Advisa nu i April. Ska bli intressant efter att inte ha sökt något sedan Juli 2024. Blir det inga bra bud får jag nog ta och testa Collector jag också, ska endast samla sådant som jag redan har synligt.

Tack för er input och erfarenhet, uppskattas!
Är det inte bara bättre att ringa Collector direkt? Tänkte på du lär få lägre ränta om du inte testar via Lendo/Advisa.
Är det nån som vet Collectors öppettider? Om man nu ska ringa idag eller göra det på måndag, min kalkyl är snart klar behöver bara fixa dom fasta utgifterna i kalkylen ifall att Collector kommer fråga om det.
Har en extra fråga, medsökande som ska stå med på lånet går i pension i höst är det nåt jag behöver nämna för Collector Bank eller kan jag bortse det?

Senast ändrad:
Är det inte bara bättre att ringa Collector direkt? Tänkte på du lär få lägre ränta om du inte testar via Lendo/Advisa.
Är det nån som vet Collectors öppettider? Om man nu ska ringa idag eller göra det på måndag, min kalkyl är snart klar behöver bara fixa dom fasta utgifterna i kalkylen ifall att Collector kommer fråga om det.
Har en extra fråga, medsökande som ska stå med på lånet går i pension i höst är det nåt jag behöver nämna för Collector Bank eller kan jag bortse det?

Nackdelen jag ser är att eventuellt bli nekad av Collector i mitt fall och därmed ha en färsk förfrågan som troligtvis automatiskt nekar från andra banker i efterhand. Om jag däremot ej får erbjudande från Lendo/Advisa kan jag eventuellt testa kontakta Collector samma dag och försöka dra det den manuella vägen med UC´n som de då redan har till hands.

Nackdelen jag ser är att eventuellt bli nekad av Collector i mitt fall och därmed ha en färsk förfrågan som troligtvis automatiskt nekar från andra banker i efterhand. Om jag däremot ej får erbjudande från Lendo/Advisa kan jag eventuellt testa kontakta Collector samma dag och försöka dra det den manuella vägen med UC´n som de då redan har till hands.
När jag pratade med honom så berättade jag om min situation och hur uc såg ut från minuc.se, sedan vad jag önskade av dem och vi gjorde kalp, och istället för en kreditupplysning så gjorde han en koll med kreditz, och han sa att om kreditz går igenom så kommer allt gp igenom, för mig gick det inte och jag slapp en förfrågan.
Bara ett tips.

Hej idag eller imorgon gäller det så ringer jag collector och kommer återkomma till er, hoppas verkligen på positiva besked då jag skulle få ner min kostnad 5000kr varje månad.

Mina förutsättningar
Inkomst (2024) 336200
2FF nästan 1 går gamla
UC/Kreddy 3.2 (bra)
Krediter som är synliga 241805 låna ca 105000-185000
Samla dessa lån/krediter till ett
Avida 24026
Santander 25186 (kreditkort)
Santander 19938
Northmill 19458
SEB 8492
Qliro 3703
Walley 2742,56
Klarna 1083
Eventuellt Volkswagen billån på 78170 (ej synlig på UC)
Min nya lön är just nu 29290 men lokala är inte klart så mellan 29500-30000. Vad tror ni? Eller kommer jag behöva medsökande?

Uppdatering ringde numret i tråden kom till Albert, hyvens kille det där! Nu är mitt lån preliminärt beviljad utan medsökande, beviljat på 242k och lösenkrav på 151k. Nu ska Albert göra det sista, och blir såfall jag samlar allt även mitt Nordax lån på 131866 men la inte till bilen då Albert sa att jag hade en bra ränta redan där. Så total räntan blir 9,75 på 10 år och en betalning på 3165kr/mån. Visst blir inte lika mycket nu som jag sänker som jag räknade på innan. Men får ta och spara ihop en buffert och extra amortera lånet. Var sjukt nervös inför samtalet men han förstod min situation.

Uppdatering ringde numret i tråden kom till Albert, hyvens kille det där! Nu är mitt lån preliminärt beviljad utan medsökande, beviljat på 242k och lösenkrav på 151k. Nu ska Albert göra det sista, och blir såfall jag samlar allt även mitt Nordax lån på 131866 men la inte till bilen då Albert sa att jag hade en bra ränta redan där. Så total räntan blir 9,75 på 10 år och en betalning på 3165kr/mån. Visst blir inte lika mycket nu som jag sänker som jag räknade på innan. Men får ta och spara ihop en buffert och extra amortera lånet. Var sjukt nervös inför samtalet men han förstod min situation.
Vackert, grattis!

Hur stor skillnad i månadskostnad blev det från innan och nu?

Vackert, grattis!

Hur stor skillnad i månadskostnad blev det från innan och nu?
Går ner från en kostnad 7904,15 till 3165 med bara mitt lån nu, men med billånet så 5224kr blir en skillnad på mellan 2500-3000. Som jag kan ta och spara ihop till en buffert nu och lite extra. Men som sagt hade räknat med att behålla Nordax lånet och Collector samt billånet så skulle jag få en sänkt kostnad på 4871 men, kändes bättre att bara binda ihop allt.

Går ner från en kostnad 7904,15 till 3165 med bara mitt lån nu, men med billånet så 5224kr blir en skillnad på mellan 2500-3000. Som jag kan ta och spara ihop till en buffert nu och lite extra. Men som sagt hade räknat med att behålla Nordax lånet och Collector samt billånet så skulle jag få en sänkt kostnad på 4871 men, kändes bättre att bara binda ihop allt.
Tänk på att billånet ger avdrag. Så billånet ska du absolut inte baka in.

Grattis i alla fall. Alltid skönt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp