Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Beviljad hos Collector - Äntligen vänder det.

Hej,
Jag var i kontakt med dem förra veckan, enligt honom verkade allt vara grönt. Dock vet jag att två av mina ff försvinner i april. Hur stor är risken att man blir nekad efter ucn? Han kollade både kreditz och jag gav all nödvändig information
Uppdatera gärna hur det gick om du gjorde en ansökan :)

Ansökte om 500.000 med betalningstid 18 år.

årsinkomst 410.000

lån på mitt namn 350.000

har svag uc (31.5%) fick avslag

Har en liten fråga här angående Kreditz kollen de gör. Vad kikar dom på mer då? De kikar på inkasso har jag läst här. Spelmissbruk har dom stenkoll på eller? Oavsett om man fixat sitt missbruk för 5 månader sen så kikar dom och ser mycket transaktioner sista månaden och nekar? Eller brydde de sig inte om dessa transaktioner?

Hej står för ett dilemma (gjorde en tråd tidigare) står mellan valet och kvalet att antingen göra en låneansökan på Collector eller besöka Swedbank för att nyttja min medlemsförmån för lägre ränta som medlem i LO Fackförbund
Ska köra ett samlingslån på ca 110k för att samla dyra krediter och lån bortsett från ett som är på 133 825K. Har jag räknat rätt så kommer jag kunna släcka 3 lån och 3 krediter om jag har räknat rätt
2FF

Kreddy/UC 3.2 (gick upp från 1.7 till 3.2)
Tot skuld som syns på UC 248 017 men har inte riktigt uppdaterats ännu då jag har betalat av två krediter på ca 9k och stängt dessa två konton.

Det som inte syns på UC eller finns med är mitt billån som ligger på 78 170. Lön på 28 317 före skatt (väntar på min nya lön så fort fackförbunden har förhandlat klart)
Deklarerade 336 218kr förra året. Får även en skatteåterbäring på 9K 3800 av dom går till sommar däck och resten betalar jag in extra på nåt av mina lån/krediter nu i april. Har även en medlånetagare dennes lön är på ca 32000/mån
Så vad tror ni kontakta Collector och chansa där eller gå till Swedbank och lite större chans där? som jag fattar det så tar dom hänsyn till annat om man besöker banken?
Av att döma denna tråd som har värre än mig just nu så verkar collector bank mer givmilda och vilja hjälpa folk och fått hyfsad bra ränta trots dålig UC/Kreddy

Med lånet så skulle jag även få ca 5000 över varje månad som jag antingen kan spara eller använda dom för att betala in extra på lånet och bli av med det snabbare.

Jag har också ett litet dilemma, skulle vilja söka framåt juni och min inkomst har gått upp med ca 60 000 ( ligger runt 600 000 efter) men mitt underskott har gått från 80 till 180 000...
Är det någon som vet hur mycket underskottet påverkar betyget i Collectors bedömning? Hur höga underskott hade ni som fått lån?
I övrigt har jag inte tagit några förfrågningar sedan i November, UC just nu ligger på 6,2 men jag tänker att jag väntar ut 2 stycken som försvinner i Maj innan jag söker.

Senast ändrad:
Jag har också ett litet dilemma, skulle vilja söka framåt juni och min inkomst har gått upp med ca 60 000 ( ligger runt 600 000 efter) men mitt underskott har gått från 80 till 180 000...
Är det någon som vet hur mycket underskottet påverkar betyget i Collectors bedömning? Hur höga underskott hade ni som fått lån?
I övrigt har jag inte tagit några förfrågningar sedan i November, UC just nu ligger på 6,2 men jag tänker att jag väntar ut 2 stycken som försvinner i Maj innan jag söker.
Utan att vara expert på området… slutsatserna som kreditgivare/banker kan dra är att skuldsättningen kraftigt ökat över ett inkomst år (väldigt kort tid). Om det görs manuell prövning så lär väl frågan ställas vad det kan bero på.

Utan att vara expert på området… slutsatserna som kreditgivare/banker kan dra är att skuldsättningen kraftigt ökat över ett inkomst år (väldigt kort tid). Om det görs manuell prövning så lär väl frågan ställas vad det kan bero på.
Väldigt rimligt, tack för svar! Jag drog tyvärr på mig riktigt kassa skulder i slutet av 2023/början av 2024 i form av stora annuitetslån som drar upp kostnaderna rejält. Jag var i kontakt med Collector redan och var ärlig om skulderna och räntorna (orimliga, även om flera sänkts 1-2 % sedan dess). Sedan dess har jag bara betalat av (och försökt samla utan lycka). Får kanske hålla tummarna att det inte förstör chanserna helt :/

Väldigt rimligt, tack för svar! Jag drog tyvärr på mig riktigt kassa skulder i slutet av 2023/början av 2024 i form av stora annuitetslån som drar upp kostnaderna rejält. Jag var i kontakt med Collector redan och var ärlig om skulderna och räntorna (orimliga, även om flera sänkts 1-2 % sedan dess). Sedan dess har jag bara betalat av (och försökt samla utan lycka). Får kanske hålla tummarna att det inte förstör chanserna helt :/
När du var i kontakt med collector då, hur såg dina förutsättningar ut och vad fick du för svar av collector då? Kunde de ge någon information om vad du behövde förbättra för att kunna samla lånen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp