Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Beviljad hos Collector - Äntligen vänder det.

Jag tog tipset från forumet och ringde till Collector i början på veckan, berättade om mina skulder och hur min UC såg ut.
La fram mina inkomster som har ökat, etc.

Vi väntade ut mina FF som gick ut idag, och mitt betyg sjönk ifrån 4.8 (Mindre bra) till 3.1 (Bra).

Fick för hela summan jag sökte och utan lösenkrav.

Jag tycker att det är värt att ringa, kanske inte för att man kommer att få genom ett lån men dessa samtal med Collector har varit otroligt empatiska och förstående.
Han var väldigt tydlig med en plan om det inte skulle gå vägen etc.
Nu ska jag få andas ett tag och fokusera på att må bra! :folded:
Grattis!!! Ta hand om dig❤️

Jag tog tipset från forumet och ringde till Collector i början på veckan, berättade om mina skulder och hur min UC såg ut.

Vi väntade ut mina FF som gick ut idag, och mitt betyg sjönk ifrån 4.8 (Mindre bra) till 3.1 (Bra).

Jag tycker att det är värt att ringa, kanske inte för att man kommer att få genom ett lån men dessa samtal med Collector har varit otroligt empatiska och förstående.
Wow stort grattis! Vilken summa och vilken ränta blev det?

Vad hade du för förutsättningar?

Wow stort grattis! Vilken summa och vilken ränta blev det?
Det blev 500.000 för att samla så mycket som möjligt och renovera det sista hemma för cirka 65.000 (kanske dumt, men en skön stress att bli av med)
4919kr i månaden, ränta 8.30 - 15 år.
Planen är att ta 2025 och bygga upp en buffert och sen extraamortera

Vad hade du för förutsättningar?
Jag hade en inkomst 498.000kr på UC, kunde styrka med lönespec/Kreditz 637.000kr,
211.000kr synligt på UC, 233.000kr utanför.
1 FF
3.1 (Bra) i kreditbetyg
Utav 211.000kr på UC så var det cirka 181.000kr på krediter som var maxade.

Efter inspiration från forumet ringde även jag Collector, fick däremot avslag. Min "ordinarie" UC riskprognos när jag loggade in på Min UC var 4.2 men i själva kreditupplysningen låg den kreditomdömet på 16.76% och fick information att deras övre gräns ligger på 15% för att få ett lån beviljat. Det är inte första gången det händer mig att det som syns på Min UC inte är samma som syns i själva upplysningen sen, hur ska man veta den "riktiga" riskprognosen innan man riskerar ytterligare en UC kan man ju undra...

Efter inspiration från forumet ringde även jag Collector, fick däremot avslag. Min "ordinarie" UC riskprognos när jag loggade in på Min UC var 4.2 men i själva kreditupplysningen låg den kreditomdömet på 16.76% och fick information att deras övre gräns ligger på 15% för att få ett lån beviljat. Det är inte första gången det händer mig att det som syns på Min UC inte är samma som syns i själva upplysningen sen, hur ska man veta den "riktiga" riskprognosen innan man riskerar ytterligare en UC kan man ju undra...

Kan ju va att din fråga drog upp risken. Sen är det känt att UC som banken tar och det du ser oftast inte är ett 1-1 förhållande.

Kan ju va att din fråga drog upp risken. Sen är det känt att UC som banken tar och det du ser oftast inte är ett 1-1 förhållande.
På Min UC har den efter nya förfrågan hoppat upp från 4.2 till 5.9, fortfarande långt ifrån dessa 16.76%. Och jag stod dåligt till när jag pratade med handläggaren men det lät på honom om jag inte misstolkade det att det just är två skilda riskprognoser.

På Min UC har den efter nya förfrågan hoppat upp från 4.2 till 5.9, fortfarande långt ifrån dessa 16.76%. Och jag stod dåligt till när jag pratade med handläggaren men det lät på honom om jag inte misstolkade det att det just är två skilda riskprognoser.
ja precis UC säljer ju olika kreditbedömnings modeller. De kanske har en modell som är hårdare än det man själv kan ta del av.

När jag går in på min kopia på FF tagen av Collector så hade jag 2.61% och på minUC 3.1, efter FF så har det gått upp till 3.9 på MinUC.
När jag uppgav min UC-risk på MinUC så förstod han vad den var och sa att 3.1 är riktigt bra?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp