Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beviljad 300k, men vill inte lösa gamla lån

Blev beviljad 300k av sevenday finance.. i ansökan fyllde jag nog i att jag skulle lösa andra lån. Sen när jag ska signera lånet nu står det som krav att jag måste fylla i vilka andra lån som dom ska lösa. Problemet är ju att jag igentligen inte vill lösa dom lånen.. hur fan gör jag för att slirka mig ur detta.. ringa dom men säga vad??
Fan då jag som fick 5% ränta

Har du lån/krediter som Credway, Ferratum, Tryggkredit mf kan du ju ange dom sen bara maxa dom igen så fort dom är återbetalda.
Fattas det betalar dom nog ut resten till bankkontot el knorrar dom så säg att du har några mindre privata skulder.

Nej jag har bara större lån hos ex collector och remember.. fan ska jag sägs till dom imorgon då :( första gången jag vart med om att dom har som krav att man måste lösa gamla lån...

Var det lösenkrav på hela summan?

Jag hade lösenkrav till en viss del förut då gjorde jag så att jag betalade in alla mina räkningar med collector betalkoll den månaden så jag nyttjade krediten där.
Sen angav jag betalkoll på lösen av krediter fast istället för nyttjat belopp på 15.000kr så skrev jag lösenkravet 80.000kr. Då hade jag först 15.000 jag sparat på räkningarna och sen en buffert att betala alla räkningar som kommer i framtida månader för 65.000kr å därmed tog jag nyttja min fulla lön istället. Hade alltså ett tillgodo belopp hos betalkoll under ett par månader.

Det är lösen på 250k.. jag har redan betalt alla räkningar och använder ej kredit/betalkoll

Kan du inte skaffa exempelvis Betalkoll och ett par liknande produkter?

Var det lösenkrav på hela summan?

Jag hade lösenkrav till en viss del förut då gjorde jag så att jag betalade in alla mina räkningar med collector betalkoll den månaden så jag nyttjade krediten där.
Sen angav jag betalkoll på lösen av krediter fast istället för nyttjat belopp på 15.000kr så skrev jag lösenkravet 80.000kr. Då hade jag först 15.000 jag sparat på räkningarna och sen en buffert att betala alla räkningar som kommer i framtida månader för 65.000kr å därmed tog jag nyttja min fulla lön istället. Hade alltså ett tillgodo belopp hos betalkoll under ett par månader.

Kreativt!!! :)

Sökte du via en förmedlare? Kontakta dem och kolla om du kan välja ett annat erbjudande.

Exalt som Terry skrev, skaffa tex Credway, Betalkoll el Ferratum, ta ut valfri summa till ditt bankkonto sen ta reda på deras BG och OCR för kommande återbetalning. Ange uppgifterna till Sevenday och ange summa 150.000 kr för tex Betalkoll el Credway om du lånat bara 15.000 där. Då kommer Betalkoll betala tillbaka överskjutande belopp till ditt bank konto. Kan inte tänka mej något annat.

Ja precis. Betalkoll (50.000) Credway (30.000) Easycredit (20.000) Credigo (20.000) bara där är du uppe i 120.000 och sen kan man säkert hitta ett par sådana aktörer ytterligare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp