Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bevakning från Intrum på dödsbo med märklig ränta och konstigt fakturadatum?

Men avlidna människors skulder och lån skrivs inte dem bara av. Personen är ju borta? Hur kan man kräva något av dödsboet?

Dödsbon har ganska ofta tillgångar också, då är det tänkt att boet ska betala sina skulder med tillgångar.

Finns dödsbon som aldrig skiftas klart..

Men avlidna människors skulder och lån skrivs inte dem bara av. Personen är ju borta? Hur kan man kräva något av dödsboet?
Jo ett dödsbo med skyldigheter/rättigheter är i högsta grad "levande" tills precis allt är reglerat enligt gällande lagar och regler. Var själv delägare i ett dödsbo förra året och det var verkligen pappersexercis av guds nåde.

Jo ett dödsbo med skyldigheter/rättigheter är i högsta grad "levande" tills precis allt är reglerat enligt gällande lagar och regler. Var själv delägare i ett dödsbo förra året och det var verkligen pappersexercis av guds nåde.

Vad jag förstått av kollega påndödsbosektionen är det fortfarande dödsbon från folk dom dog på 1800talet man inte skiftat klart.

Vad jag förstått av kollega påndödsbosektionen är det fortfarande dödsbon från folk dom dog på 1800talet man inte skiftat klart.
Ja inget dödsbo är ju det andra likt. För oss tog det på grund av långa handläggningstider dryga året innan allt var klart.
Kan ett dödsbo oavsett storlek vara oavslutat hur länge som helst?

Ja inget dödsbo är ju det andra likt. För oss tog det på grund av långa handläggningstider dryga året innan allt var klart.
Det verkar inte bättre, har man varit död i 130 år eller så antar jag det inte finns bortre gräns

Jag är indirekt inblandat i ett dödsbo som inte är skiftat ännu, och det är från början av 2017.

Finns lite oenigheter där, minst sagt.
Tur man inte personligen är inblandad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp