Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalt men inte återkallat från KFM

Jag fick med hjälp av borgenär ett samlingslån för mina skulder.
Hos kronofogden finns en skuld på 82000kr
kontaktade gäldenären och kom överens om att betala av en del direkt till honom. Vi träffades och gjorde upp med papper och allt men nu plockar han inte tillbaka skulden. Vad gör jag???

Jag fick med hjälp av borgenär ett samlingslån för mina skulder.
Hos kronofogden finns en skuld på 82000kr
kontaktade gäldenären och kom överens om att betala av en del direkt till honom. Vi träffades och gjorde upp med papper och allt men nu plockar han inte tillbaka skulden. Vad gör jag???

Du bör ju fråga honom varför han inte sköter sin del.
Vi har ju svårt att svara på det.

Du bör ju fråga honom varför han inte sköter sin del.
Vi har ju svårt att svara på det.
Har ringt och pratat med honom två gånger bägge gångerna hävdar han att brev har skickats till KFM. Det har nu gått tre veckor sen vi träffades. Haft samma förfarande på två andra skulder och då tog det cirka tre dagar innan den försvann från KFM

Har ringt och pratat med honom två gånger bägge gångerna hävdar han att brev har skickats till KFM. Det har nu gått tre veckor sen vi träffades. Haft samma förfarande på två andra skulder och då tog det cirka tre dagar innan den försvann från KFM

har du bankid så logga in och ta en printscreen på det och sen skicka till honom. Det enda han behöver göra är att skicka ett mail till KFM med återkallelse och ärendenummer!

Inte borgenär, du menar borgensman.

Vägrar hen återkalla kan du invända mot verkställighet. En sån där invändning kan du få framgång med.

Och där du skrev gäldenär menar du nog borgenär..
Gäldenären är du det.

Och där du skrev gäldenär menar du nog borgenär..
Gäldenären är du det.

Oj såg det nu, har idag pratat med KFM och invänt mot verkställande i ärendet. Vet du hur det fungerar med löneutmätningen under tiden. Håller KFM pengarna eller betalas dom till hen? Det är den ända skulden som idag finns kvar, tänker ju att jag har dokumentation som säger att vi gjort upp för tre veckor sen

Oj såg det nu, har idag pratat med KFM och invänt mot verkställande i ärendet. Vet du hur det fungerar med löneutmätningen under tiden. Håller KFM pengarna eller betalas dom till hen? Det är den ända skulden som idag finns kvar, tänker ju att jag har dokumentation som säger att vi gjort upp för tre veckor sen

Invändning hindrar inte verkställighet, så löneutmätning och utmätning av annat kan pågå med full styrka, me som du indikerar, så balanseras pengarna hos kfm, dvs betalas inte ut på det invända målet förrän invändning är handlagd.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp