Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalo Billhop - betala fakturan online med kortkrediten

SupremeCard betala räkning med bonus

Du kan betala räkningar via SupremeCards egen tjänst på din sida med bonuspoäng.

VISA/MC Årsavg 195, Må.Aviavg 29 Kortet

Supremecard bankgiroräkning med BankID är gratis detta år, sedan kostar som ett bankomatuttag lägst 35kr, 1,95% :eek: ändå billigare än Betalos 2,5%

Jag betalar mina fakturor med Billhop.
exempel - räkningar för 500 000kr med 2,5% avgift ger en kostnad på 12500kr
På det tjänar jag in med Amex Elite 100 000 Eurobonuspoäng samt vouchers att jag kan åka 2 för 1.

Dvs 2 personer till USA med SAS i Businessclass, värt ca 40-60 000kr för 12500kr. Asbra deal!

Santander mitt kort + har ingen avgift för betalo. Så att betala räkningarna går som vanliga köp och inga extra kostnader.

Har Betalo inget telefonnummer?

jag ser inga fördelar med denna funktion.men det är väll för att behovet inte finns att använda detta.kanske andra tycker det är bra.men går lika bra använda internet banken sin.
Jag använder Billhop när det inte finns pengar på kontot men det finns pengar på kreditkorten. Om man har fler räkningar att betala än vad pengarna räcker till så betalar jag först på kreditkorten, sen betalar jag andra räkningar med kreditkorten via Billhop.
Det blir dyrare så klart men ett sätt att överleva. I långa loppet är det självklart bäst att inte nyttja sådana tjänster men ändå bra som livslina när det behövs.

Var glad att du slipper :)

Kommentarer från Billhop-kund

@nina För min del är det bra at kunna betala mina räkningar med mitt kreditkort, ibland kommer det räkningar som min ekonomi inte mäktar med och då är detta ypperligt. Jag är småföretagare och har svårt att få lån, dvs att det är smidigt att betala leverantörsfakturor med billhop. Likviditeten går upp o ned för alla...

Samma här! Och de lån man kan få har typ 30% ränta och ska betalas tillbaka på 6 månader!

Jag har använt tjänsten

Jag förstår inte riktig ovan resonemang.

1) Ja det kostar en avgift på 2,5%-3,5% för att betala din räkning. Men detta är en engångsavgift och sedan har du ju en räntefri kredittid från din kortutgivare (Amex, Diners, etc.) på mellan 45-60 dagar. Betalar du räkning inom den tiden så tillkommer ju ingen extra kostnad. Alltså är tjänsten väldigt bra om man som jag beställer saker med exempelvis Klarna och får en faktura att betala inom 14 dagar. Då har jag faktiskt använt Billhop och betalat räkningen via dem. Sedan när jag fick min lön några veckor därpå så betalade jag min kreditkortsräkning och totalkostnaden blev således 3,5% (i sammanhanget 24 kr) för det här.
Hade jag istället avbetalat på Klarna tills jag fått in min lön så hade jag åkt på betydligt högre priser.

2) Jag är varken kund hos Ikano eller Marginalen. Har använt min vanliga MasterCard kreditkort när jag har betalat så det här med att man måste vara kund hos någon av dessa banker stämmer inte heller.

3) Det finns ett behov av det här för oss som inte riktigt har en jämn likvididetscykel varje månad.

Håller med dig och ang avgiften man betalar... det kostar även att göra uttag från kreditkorten så det går på ett ut kan man säga. Billhop är praktiskt på det sättet att jag kan betala med kreditkortet via datorn utan att behöva gå och ta ut pengarna fr kreditkortet och sen leta en insättningsautomat för att sätta in pengarna för att sen åka hem och betala (vilket jag gjorde förr)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp