Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsplan

God afton kamrater!
Har en fundering...

Väntar på slutgiltigt beslut om skuldsanering och fick ju ett förslag på betalplan.

Har tre lån tillsammans med frun och de är med i betalplanen. Jag ska betala på dessa och frun måste såklart betala på dem också. Då vi båda kommer betsla på dem så kommer de vara återbetalda fortare än de fem år dom planen löper. Vilket är skönt då det blir mindre att betala efter dryga 3 år.
MEN nu till frågan... jag kommer förhoppningsvis ett positivt besked och då efter 1 nov.
Då kommer jag få betala en summa till kfm som portionerar ut pengarna. Hur blir det då med de tre gemensamma lånen?
Kommer jag få betala samma summa till kfm även när lånen är återbetalda?

Hoppas nån förstår vad jag menar...

du har inget betalningsansvar för de gemensamma lånen efter skuldsaneringen är över. Då lånen med flera låntagare så blir den kvarvaranse betalskyldig för det som är kvar

Lånen kommer vara återbetalda innan skuldsaneringen är över då vi båda kommer betala på dom. Ex, Swedbank har vi lån på 160 000 ca o jag ska betala 120 000 på det enligt plan. Frun betalar ca 2700 kr i månaden på det nu då inte får betala. Så när jag betalat dryga 3 år o frun 2700 kr i månaden så är det återbetalt innan saneringen är klar.

Enligt plan så ska jag betala ca 2100 i fem år på det lånet... så sista tiden på planen är ju lånet betalt ..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp