Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalningsplan och utfall

Hur menar du Lize? Skulden blir det dom räknar ut på 5 års betalplan grundat på vad man kan betala per månad. Min man ska betala ca 630.000 av sina skulder. Han betalar 300kr mer per månad under saneringen än när han hade löneutmätning.

Hur menar du Lize? Skulden blir det dom räknar ut på 5 års betalplan grundat på vad man kan betala per månad. Min man ska betala ca 630.000 av sina skulder. Han betalar 300kr mer per månad under saneringen än när han hade löneutmätning.
Jo jag menar utifrån min situation. Jag har en skuld på 1 Mkr, jag betalar 25 tkr/månad i löneutmätning och det händer nästan ingenting med skulderna, eftersom räntorna tickar på vid löneutmätning. Vid skuldsanering betalar man inga räntor. I mitt fall skulle det betyda att jag betalar 25 tkr x 10 månader = 250 tkr/år, alltså är skulden betald efter 4 år om jag får skuldsanering. Min fråga är om skulderna alltid skrivs ner vid skuldsanering, eftersom jag bevisligen har förmåga att betala 100 % av dem inom kortare tid än 5 år.

P.S Jag utgick från att beloppet som ska betalas vid eventuell skuldsanering per månad blir ungefär samma som jag har vid löneutmätning idag.

Senast ändrad:
Aha då är jag med. Men vet inte hur de resonerar om det är som i ditt fall...

Din betalplan borde bli kortare i den situationen sätts så att skulden fullbetalas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp