Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsplan och utfall

Hej finns det någon (typ Lasseman haha) som vågar säga något om chanserna att en betalplan går igenom kopplat till andel av skuld som betalas. 10% 20% 30% 40% 50% 60% o.s.v.

Ni som fått tvist, har någon haft synpunkt på att ni återbetalat för lite? Har det ändå gått igenom sedan?

Min egen betalplan kommer inte ge mina fodringsägare mycket tillbaka och jag är lite orolig att de kommer skrika högt (BN, Remember är min allra största som då får tillbaka typ 22%...).

Min handläggare har gjort ett helt fantastiskt underlag med goda motiveringar till varför hen gjort denna bedömning men det är väl inget som företagen får del av utan de ser väl bara att de förlorar pengar?

Lååååååååååång lista med många som ska dela på kakan. Min skuld har gått från drygt 900t till 1.3 miljoner på drygt ett halvår. Om ett halvår till....

Hej finns det någon (typ Lasseman haha) som vågar säga något om chanserna att en betalplan går igenom kopplat till andel av skuld som betalas. 10% 20% 30% 40% 50% 60% o.s.v.

Ni som fått tvist, har någon haft synpunkt på att ni återbetalat för lite? Har det ändå gått igenom sedan?

Min egen betalplan kommer inte ge mina fodringsägare mycket tillbaka och jag är lite orolig att de kommer skrika högt (BN, Remember är min allra största som då får tillbaka typ 22%...).

Min handläggare har gjort ett helt fantastiskt underlag med goda motiveringar till varför hen gjort denna bedömning men det är väl inget som företagen får del av utan de ser väl bara att de förlorar pengar?

Lååååååååååång lista med många som ska dela på kakan. Min skuld har gått från drygt 900t till 1.3 miljoner på drygt ett halvår. Om ett halvår till....
Tyvärr ökar min skuld också trots 25 tkr/månad i löneutmätning. För mej skulle det hjälpt om alla långivare kunde sänka räntan, med det vägrar de. Tyvärr har räntan också stigit varje gång ett inkassobolag tagit över skulden... fortfarande skulle jag kunna betala kapitalbeloppet på rimlig tid om räntan varit mycket lägre, så nu håller jag på att skriva ansökan om skuldsanering.

Jag önskar dej lycka till!

Tack detsamma Lize, jag har läst dina inlägg ofta och undrat varför du inte redan sökt. Med din resa är du verkligen förtjänt av att få chansen att äntligen gå framåt!

(sinnessjuka räntor... de måste tjäna mest på dessa... en anledning till varför det varit så lätt att låna...)

Tack detsamma Lize, jag har läst dina inlägg ofta och undrat varför du inte redan sökt. Med din resa är du verkligen förtjänt av att få chansen att äntligen gå framåt!

(sinnessjuka räntor... de måste tjäna mest på dessa... en anledning till varför det varit så lätt att låna...)
Tack! Anledningen till att jag inte sökt är att jag fått så många olika besked beträffande min tjänstebil från KFM vid skuldsanering, det fungerar vid löneutmätning. Jag behöver bilen för att klara mitt jobb, men jag har börjat tänka att om jag inte får behålla den vid skuldsanering, så kan jag ju söka ett annat jobb som är mindre välbetalt där jag inte behöver tjänstebil, men så är det pensionsavtalet också, det är förbaskat bra där jag är anställd, jag har bara 8 år kvar till pensionen. Men hur som helst sitter jag nu i varje fall och fyller i skuldsanering, den ska in innan veckan är slut, nu har jag bestämt mej, det får bära eller brista, måste bli skuldfri! Tack och lov har jag inga missbruk, lider verkligen med alla som har det.

Min spontana uppfattning är att hur mycket som ska betalas i en sanering i sig inte brukar ha någon inverkan, synpunkter är hellre att man kanske räknat fel och att det därför ska betalas mer, man kanske räknat på sjukpenning och kommit fram till 5000 i månaden men någon sökande vet att personen jobbar och att utrymmet därför är större. En sån synpunkt är dessutom ganska rimlig enligt mig
Men att någon sätter sig på tvären utifrån att 5.22% ska betalas tror jag är ovanligt, om man inte har skulder till mindre aktörer och privatpersoner, dom kan nog ha högre benägenhet att ha synpunkter.

Tack för svar jag trodde faktiskt tvärtom att de stora aktörerna var de som skulle ha ork och resurser att bråka. Men de små suck, ja de har jag ju alla... blir en lång väntan det här.
Inkomstmässigt kan de säkert muttra men där har jag ingen oro för allt är klart för KFM genom utredningen och jag inte högre inkomst i nya deklarationen heller.

Ska meddela vilka som muttrar ifall någon mer råkar i samma läge.

Större typ Intrum har i sina kalkyler att visst mycket lär förloras till skuldsanering.

Anna Andersson som väntar på skadestånd efter att hon åkte på en propp på krogen för ett par år sedan vill nog ha pengarna fullt ut.
Lika så Lennarts bygg och svets ab som du hade hemma och lade om golvet åt dig i höstas, Lennart vill nog faktiskt att det ska betalas så han kan ta ut lön och med den köpa mat etc.
Lennart har nog inte en budgeterad post för kreditförluster.

Aha jag fattar. Ja Lennart finns inte på listan, inga sådana skulder alls utan bara till lånebolag. Alla privatpersoner har fått sitt det var min prioritering när jag hade kvar min lön och släppte allt.
Mina mindre aktörer är canoxa, minifinans, grandvik etc. Fast de ligger ju alla hos olika inkasso och några av dem är ju större...ja det här blir spännande och intressant. Nervös väntan.

Min man hade ingen som opponerade sig på hans skuldsanering och han hade måååånga som skulle ha pengar. Alla får i slutändan 58% och dom verkar nöjda :)

Skrivs skulden alltid ned? I mitt fall så är skulden knappt 1 Mkr, om jag skulle få skuldsanering med samma inbetalningsbelopp som jag har nu, 25 tkr/månad, så skulle jag vara skuldfri om 4 år och de skulle få betalt 100% av skulden. Räntorna stoppas ju, och det är de som knäcker mej och gör att skulden inte minskar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp