Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalningskrav Skatteverket

Hur blir de egentligen när de skickas över till kronofogden? Blir de som en betalningsanmärkning eller som en ”aktivitet i skuldsaldot” för en som redan har löneutmätning?

idag kom skatteskulden från kfm som ”skuld att betala” på Kivra. Sista betaldatum 21 november så jag antar att jag hinner avvärja att utmätning dras igång om jag betalar första dagarna i december?

idag kom skatteskulden från kfm som ”skuld att betala” på Kivra. Sista betaldatum 21 november så jag antar att jag hinner avvärja att utmätning dras igång om jag betalar första dagarna i december?
Ja, och även om det beslutas om löneutmätning så kommer ju den hävas direkt om du betalar

Jag fick oxå brev via kivra igår, och den ligger nu hos Kronofogden så läggs på löneutmätningen .

Nu har skulden förfallit, och arbetet med en utmätning lär väl starta nu. Det jag fick lite panik över nu är ju att kronofogden ska utmäta vårt bankkonto innan vi hunnit betala våra räkningar eller att de drar alla våra matpengar osv, ja ni fattar. Lön på fredag.. hur snart görs kontokontroll?

Nu har skulden förfallit, och arbetet med en utmätning lär väl starta nu. Det jag fick lite panik över nu är ju att kronofogden ska utmäta vårt bankkonto innan vi hunnit betala våra räkningar eller att de drar alla våra matpengar osv, ja ni fattar. Lön på fredag.. hur snart görs kontokontroll?
Omöjligt att besvara.
Kontot töms aldrig helt, beneficium (förbehållsbeloppet) lämnas kvar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp