Ja, och även om det beslutas om löneutmätning så kommer ju den hävas direkt om du betalaridag kom skatteskulden från kfm som ”skuld att betala” på Kivra. Sista betaldatum 21 november så jag antar att jag hinner avvärja att utmätning dras igång om jag betalar första dagarna i december?
Ja, men det har blivit bättre.Ger jag felaktiga svar ?
Jag fick oxå brev via kivra igår, och den ligger nu hos Kronofogden så läggs på löneutmätningen .idag kom skatteskulden från kfm som ”skuld att betala” på Kivra. Sista betaldatum 21 november så jag antar att jag hinner avvärja att utmätning dras igång om jag betalar första dagarna i december?
Omöjligt att besvara.Nu har skulden förfallit, och arbetet med en utmätning lär väl starta nu. Det jag fick lite panik över nu är ju att kronofogden ska utmäta vårt bankkonto innan vi hunnit betala våra räkningar eller att de drar alla våra matpengar osv, ja ni fattar. Lön på fredag.. hur snart görs kontokontroll?
Ja men hur ska de veta vad mitt förbehållsbelopp är innan jag lämnat in uppgifter om hyra etc? Drar de på måfå först?Omöjligt att besvara.
Kontot töms aldrig helt, beneficium (förbehållsbeloppet) lämnas kvar.
Schablonbelopp.Ja men hur ska de veta vad mitt förbehållsbelopp är innan jag lämnat in uppgifter om hyra etc? Drar de på måfå först?
Får man tillbaka i efterhand då om de drar för mkt vilket de mest troligt kommer göra eller hur funkar det?Schablonbelopp.