Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalningskrav Skatteverket

När i tid kan jag förvänta mig att det fattats beslut om löneutmätning på en skatteskuld som förfaller 26 oktober?
Går det direkt till verkställighet och inte betalningsföreläggande?

Tror att jag kommer kunna betala skulden första eller andra veckan i december men räcker det för att undgå?
Ja det går direkt till verkställighet

Hej !
Måste bara fråga för ja blir helt snurrig .
Jag betalade in så det står saldo -1900 när ja loggar in . Borde alltså va lungt för att undvika KF ?
Missade dock att de stod ”preliminär ränta 400 kr ” ..

Nu fick jag saldobesked i Kivra där de står - 2300.. (loggar ja in står de fortfarande -1900) .

jag tolkar de som att ja behöver betala in 400 till för att de inte ska gå iväg ? Eller är de redan försent nu ?

Hej !
Måste bara fråga för ja blir helt snurrig .
Jag betalade in så det står saldo -1900 när ja loggar in . Borde alltså va lungt för att undvika KF ?
Missade dock att de stod ”preliminär ränta 400 kr ” ..

Nu fick jag saldobesked i Kivra där de står - 2300.. (loggar ja in står de fortfarande -1900) .

jag tolkar de som att ja behöver betala in 400 till för att de inte ska gå iväg ? Eller är de redan försent nu ?
Betala in nu på direkten, du hinner.

Betala in nu på direkten, du hinner.
Ska försöka , det står dock på brevet i kivra :
Utgående saldo 1900
Beräknad ränta (ej bokförd) 400
Aktuellt saldo 2300

behöver den ändå betalas nu nu nu ?
Riktigt kärvt denna månad så varenda krona ja kan behålla är viktig :)

4/11 gör de avstämning för att skicka till kronofogden enligt chatt med deras kundtjänst så fram dit ska de vara lugnt att betala

Har betalningskrav från Skatteverket på 42000kr och senaste betaldag var 26:e oktober , borde inte det ha hamnat hos kronofogden vid det här laget ? Jag har redan löneutmätning där så det läggs väl på där då ?

Har betalningskrav från Skatteverket på 42000kr och senaste betaldag var 26:e oktober , borde inte det ha hamnat hos kronofogden vid det här laget ? Jag har redan löneutmätning där så det läggs väl på där då ?
Skatteskuld prioriteras tror jag så hela löneutmätning går till den skulden tills den är klar så du vet om det, såg att du frågade om jämkning innan så inga av pengarna kommer gå till lånen/ränta när väl skatteskulden kommer in så du vet om det bara :)

Överförs i helgen

Skatteskuld prioriteras tror jag så hela löneutmätning går till den skulden tills den är klar så du vet om det, såg att du frågade om jämkning innan så inga av pengarna kommer gå till lånen/ränta när väl skatteskulden kommer in så du vet om det bara :)
Hej yes jomen det vet jag att det prioriteras även min CSN skuld .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp