Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsfri månad, vilka har det?

Har Remember det på sitt privatlån?

Fått det 2 gånger på senaste 6 månader. Inga problem någon av gångerna.
Ena månaden räddade det mig och kunde betala resten av alla räkningarna, andra gången kunde jag betala den men fick beviljat betalningsfri månad och valde att avsluta Lumify istället.

Hon tipsade mig om att dom har efaktura med: https://www.remember.se/privatlan/f...ktura/e-faktura/kan-jag-betala-med-e-faktura/

Gör så här:

1. Logga in på din internetbank
  2. Gå in på inställningar för e-faktura
  3. Sök efter mottagare "re:member"
  4. Välj din produkt
  5. Fyll i uppgifterna som efterfrågas

Slipper man pappersfakturan och fakturaavgiften.

Något gammal tråd men tänkte jag kanske kan stilla oron jag kände för någon annan också.

Jag har försökt söka betalfri månad på Remember två månader nu utan framgång, dock så klarade jag mig förra månaden så det var ingen fara. Denna månad kommer jag farligt nära gränsen och jag skrev ett meddelande till Remember då jag borde uppfylla kraven (betalat mer än 4 månader, inte haft betalningsfri månad tidigare osv). Jag fick ett autosvar som var lite svårt att tolka men jag har nu förstått varför det inte gick tidigare.

Man måste vänta tills DAGEN EFTER att själva fakturan har dykt upp på "Mina sidor", försöker man alltså göra det nyligen efter att ha betalt tidigare fakturan får man det automatiska avslaget. Nu 12:03 (datumet efter den 12:e då fakturan kommer) kunde jag ansöka och beviljas min kommande faktura att bli fri!

Liten förvarning för er som ansöker om Remembers betalningsfria månad på lån.

Så som jag förstod det så skulle betalningsfria månaden resultera i att låntiden förlängs och att månadskostnaden ökas en liten del. (Min senaste faktura var t.ex 100kr dyrare) men som det ser ut nu blir min kommande faktura dubbel, dvs 6000 varav ammortering är 4000 någonting. Annars brukar det vara kring 1500/1500 med ränta och amortering, utöver det ser de kommande månaderna ut att gå tillbaka som vanligt.

Antar att jag måste ha missförstått men tänkte jag nämner det iallafall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp