Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsfri månad Remember

Hej,
Är det någon som vet hur betalningsfri månad fungerar hos Remember? Hur påverkar det nästa månadsfaktura. Får man dubbel faktura då eller delas det upp på något sätt? Jag har en möjlighet att beta av ett av mina mindre lån men får inte ihop budgeten alls. Om jag får en betalningsfri månad hos Remember kan jag enkelt betala av en mindre kredit men det kan bli tufft om jag får betala dubbelt nästa månad.

Hej,
Är det någon som vet hur betalningsfri månad fungerar hos Remember? Hur påverkar det nästa månadsfaktura. Får man dubbel faktura då eller delas det upp på något sätt? Jag har en möjlighet att beta av ett av mina mindre lån men får inte ihop budgeten alls. Om jag får en betalningsfri månad hos Remember kan jag enkelt betala av en mindre kredit men det kan bli tufft om jag får betala dubbelt nästa månad.
Vanligtvis fungerade så att om du blir beviljad betalningsfri månad så kommer du få en "vanlig" avi månaden efter men på den totala skulden kommer det att läggas på ränta. Så din totala skuld kommer att öka ngt.

Vanligtvis fungerade så att om du blir beviljad betalningsfri månad så kommer du få en "vanlig" avi månaden efter men på den totala skulden kommer det att läggas på ränta. Så din totala skuld kommer att öka ngt.
Så om jag betalar 5500 i månaden nu så blir det inte 11000 nästa månad tex? Tycker det är hemskt otydligt på deras hemsida.

Men om du däremot hoppar över en betalning utan att ha rätt till betalningsfri månad så kommer du få en faktura för båda månaderna att betala.

Har inte lån hos just Remember men hos alla långivare jag haft har det funkat så,

Hur mkt av dessa 5500 kr är ränta?

"Hur fungerar betalningsfri månad på Remember?

När du utnyttjar en betalningsfri månad hoppar du över månadens betalning. Den summa du skulle betalat slås ut på resterande månader och räntan läggs på det totala återstående beloppet att betala. Detta innebär att din månadskostnad ökar från och med nästkommande månad."

Hittade denna infon! Då gör de annorlunda än Resurs t ex. Månaden efter så kommer du få en högre lägsta att betala men inte 11 000 kr

Hej!
Tar du betalningsfri månad så höjs månadsbeloppet baserat på hur mycket ränta du betalar. För mig höjs beloppet med 50 kr mer i månaden vid utnyttjad av betalningsfri månad hos remember. Vet att det inte är bra men ibland så kan man behöva använda det. Jag har börjat själv med snöbollsmetoden o hoppas att jag kan beta av lite skulder detta år.

Hej!
Tar du betalningsfri månad så höjs månadsbeloppet baserat på hur mycket ränta du betalar. För mig höjs beloppet med 50 kr mer i månaden vid utnyttjad av betalningsfri månad hos remember. Vet att det inte är bra men ibland så kan man behöva använda det. Jag har börjat själv med snöbollsmetoden o hoppas att jag kan beta av lite skulder detta år.
Hur mycket betalar du i månaden annars? Jag har också börjat med snöbollsmetoden och kommer att få tillbaka en del på skatten. Har lagt upp en årsplan och ser att om jag kan få en betalningsfri månad från Remember så kommer det att att gå ihop. 50kr mer i månaden är inte mycket och jag sköter alla andra betalningar utan problem.

Jag betalade 4042 :- och efter v
Betalningsfri månad blev det 4079:- och total skuld är 280000:- så inte så stor skillnad, dock tror jag attde vart räntesänkning i samma veva så är säker lute av den effekten med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp