Aha så pass långt efter? Hehe.. trodde det var efter någon dag.Det skickas ut en påminnelse, ca 7-10 dagar efter första brevet.
tackar för svar! Man kan alltså köpa sig ett par veckors tid vilket är lite lugnande.Det skickas ut en påminnelse, ca 7-10 dagar efter första brevet.
Ja, alltså det kan man. Hur stor är skulden om jag får fråga?tackar för svar! Man kan alltså köpa sig ett par veckors tid vilket är lite lugnande.
tackar för svar! Man kan alltså köpa sig ett par veckors tid vilket är lite lugnande.
Nu förstår jag hela situationen mycket bättre, man tackar så mycket för hjälpen. Det är först efter eventuellt två veckor efter påminnelsen man bör oroa sig för en delgivningsman/kvinna. Jag ska signera efter 1 vecka om vi utgår från påminnelsen. Det blir nog kanon.Ja, det kan man och mer än så. Det går att förhala med minst en månad om man gör allt "rätt" (vilket är egentligen fel men nöden har ingen lag) Efter att du fått påminnelsen så kan du vänta ca 2 veckor innan du signerar. Det viktigaste att tänka på är att du har 10 dagar på dig fr signering tills det blir utslag/anmärkning så blir det tajt med tid kan du bestrida skulden.
15000 kr som jag ej kommer kunna betala av den 25e tyvärr men i början av september eller i mitten av månaden kommer det gå att betala. Det går nog att förhala fram tills dess kanske.Ja, alltså det kan man. Hur stor är skulden om jag får fråga?
Nu vet jag ju inte dina eventuella inkomster och utgifter med mera. Men…. är det en relativt ”liten” skuld som du ändå kan betala av nu runt 25e-26e så är mitt råd att bara betala av den. Alltså typ 3000-5000.
Jag hade ju svarat inom 10 dagar ifall jag var du. Nog inte värt att chansa även om man brukar kunna vänta 7-10 dagar till. Man vill ju gärna inte riskera att bli uppsökt på jobbet eller i sitt hem.
Sen har du 10 dagar på dig där du antingen kan betala, bestrida eller inte göra något alls (vilket innebär att du indirekt/direkt bekräftar att skulden är korrekt vilket då innebär anmärkning inom kort).
Det går inte att garantera till 100% men hemma hos mig har det aldrig dykt upp ngn och jag har förhalat otaliga gånger under en period på ca 3-4 år. Skulle du ha otur och en delgivningsman ska ut just till ditt område så finns alltid en risk. Jag har väntat med att signera som max ca 14 dagar efter påminnelsen. Mer har jag inte vågat. Men däremot har jag bestridit skulden just för att vinna ännu mer tid.Nu förstår jag hela situationen mycket bättre, man tackar så mycket för hjälpen. Det är först efter eventuellt två veckor efter påminnelsen man bör oroa sig för en delgivningsman/kvinna. Jag ska signera efter 1 vecka om vi utgår från påminnelsen. Det blir nog kanon.
Det är nog annorlunda från person till person men vad jag förstått så kan jag köpa mig åtminstone 2 veckor. Tack snälla för alla svar, dem har varit till stor hjälp!Det går inte att garantera till 100% men hemma hos mig har det aldrig dykt upp ngn och jag har förhalat otaliga gånger under en period på ca 3-4 år. Skulle du ha otur och en delgivningsman ska ut just till ditt område så finns alltid en risk. Jag har väntat med att signera som max ca 14 dagar efter påminnelsen. Mer har jag inte vågat. Men däremot har jag bestridit skulden just för att vinna ännu mer tid.