Nej !Om man har betalningsföreläggande men inte ett skuldsaldo hos kronofogden. Tar kronofogden då fortfarande min skatte återbäring för att betala av betalnings föreläggande?
Okej, så det är bara om det står ett aktivt skuldsaldo?
Bara om du har skuldsaldo ! Och du får ju ett skuldsaldo om dom begär verkställande ! Så antar återbäringen går till skuldsaldot då !Okej, så det är bara om det står ett aktivt skuldsaldo?
Sedan undrar jag en annan sak. Ett inkasso bolag kommer skicka in betalnings föreläggande med verkställande den 29/3. Kommer jag hinna få min skatteåterbäring innan kronofogden beslutat om verkställande och aktivt skuldsaldo?
Hur lång tid tar det från att dem skickar in ett ärende till kfm tills att det blir en aktiv skuld hos dem?Bara om du har skuldsaldo ! Och du får ju ett skuldsaldo om dom begär verkställande ! Så antar återbäringen går till skuldsaldot då !
Skulle dom skicka in den 29/3 så skulle jag säga ett par dagar Max !Hur lång tid tar det från att dem skickar in ett ärende till kfm tills att det blir en aktiv skuld hos dem?
Om dem skickar in det den 29/3. Kommer jag hinna få skatteåterbäring innan det blir en skuld hos KFM?
Har man inte svars tid på 10 dagar efter man skrivit under delgivning?Skulle dom skicka in den 29/3 så skulle jag säga ett par dagar Max !
Är det verkställande eller delgivning du väntar på ? Två helt olika saker ! Har du fått papper från kronofogden om skulden ?Har man inte svars tid på 10 dagar efter man skrivit under delgivning?
Nej, inget har skickats in än till dem. Inkasso bolaget har sagt att dem skickar in det till kronofogden de 29/3 om jag ej betalar den 28/3. Vilket jag inte kan.Är det verkställande eller delgivning du väntar på ? Två helt olika saker ! Har du fått papper från kronofogden om skulden ?