Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalningsföreläggande

Hur länge syns avslutade betalningsföreläggande på mina sidor hos kfm? Riktigt deprimerande och vill inte se dom kvar..

Hur länge syns avslutade betalningsföreläggande på mina sidor hos kfm? Riktigt deprimerande och vill inte se dom kvar..
Om jag minns rätt ligger de i tre år.
Och de gallras ur vid årsskiftet.

Så de försvinner inte på samma datum som en anmärkning försvinner. Utan som sagt - det gallras ur vid årsskiftet.

Så har det varit för mig iaf.

Om jag minns rätt ligger de i tre år.
Och de gallras ur vid årsskiftet.

Så de försvinner inte på samma datum som en anmärkning försvinner. Utan som sagt - det gallras ur vid årsskiftet.

Så har det varit för mig iaf.
Hårt straff m a o :mad:

Lite osäker hur det är med avskrivna men det är nog möjligt att det är sökbart med ärendenummer betydligt längre än 3 år. Men då måste man ha ärendenumret..

Enligt flera här så betyder vare sig ett eller 15 avslutade förelägganden något alls så straff är nog synd att kalla det för :)
Jag blev nekad lån pga gamla förelägganden, en del långivare kollar med Kf om det finns aktiva men även gamla förelägganden så jag ser det som ett straff. Tre år (eller mer som du själv säger) är långt straff för att man hamnat på obestånd och inte lyckats betala sina räkningar i tid men betalat dem innan utslag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp