Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalningsföreläggande

Det beror väl lite på hur mkt kf har att göra, har alltid väntat med att skicka in påminnelsen så långt jag vågat dra ut på det, som mest tre veckor efter påminnelsen kommit, aldrig fått besök.

Om du är orolig, kan du göra som jag gjort flera ggr. När du skrivit under påminnelsen och skickat in den, säg den 15 mars, då blir det utslag mot natten 25 (cirka plus nån dag) då kan du mejla till kf typ den 22 mars och skriva att du bestrider skulden (jag brukade skriva att jag bestrider för att skulden redan betalats). Det som händer då är att Kf lägger ärendet på is i max 30 dagar. Kf meddelar den som kräver dig på pengarna att du har betalat. Efter ett tag kommer du få ett mejl där de ber dig inkomma med kvitto på din betalning. Så bara där köper du dig lite tid. Men jag har gjort så när jag vetat att jag kan betala hela skulden på en gång, har bara behövt vinna tid. För steget efter detta är att långivaren skickar ärendet till TR.
Lånar tråden lite. Jag har skrivit på delgivningen och har på mig till den 18 att betala in hela skulden. Kan jag bestrida kravet, vänta ut till löning 25 mars och betala av hela skulden då? Eller kommer inkasso skicka till TR direkt? Inkasso är Alektum

Lånar tråden lite. Jag har skrivit på delgivningen och har på mig till den 18 att betala in hela skulden. Kan jag bestrida kravet, vänta ut till löning 25 mars och betala av hela skulden då? Eller kommer inkasso skicka till TR direkt? Inkasso är Alektum
Bestrid till Kf via mejl senast imorgon så du är på den säkra sidan att det inte bli utslag! Har svårt att tro att det kan gå så snabbt till TR. Först ska Kf meddela Alektum att du betalat sen ska Alektum ev vänta in nån dag på din betalning och sen höra av sig till dig och begära kvitto.

jag har tidigare mejlat till kronofogdemyndigheten@kronofogden.se
Du kan ringa kf och fråga om det är samma mejladress
Sen har jag alltid ringt dagen efter jag mejlat och frågat om de fått mejlet (för att vara supersäker på att det inte bli utslag)

Tack för svar.
Okej så 10 dagar oavsett om man skriver på första gången eller vid en påminnelse?
Kan det komma 2 påminnelser eller är det 1 påminnelse som brukar komma?
En

Tack för svar.
Kan man även få ett utslag en lördag eller söndag? Om man skriver på delgivningskvitto den 15:e i en månad och den 25:e är en lördag eller söndag, registreras ett utslag på helgen då?

Tack för svar.
Kan man även få ett utslag en lördag eller söndag? Om man skriver på delgivningskvitto den 15:e i en månad och den 25:e är en lördag eller söndag, registreras ett utslag på helgen då?

Om dom jobbat helg går det bra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp