Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalningsföreläggande

Hej,

Om man ska skriva under ett delgivningskvitto dröjer det, om jag fattat det rätt, 10 dagar innan det kan bli ett utslag sedan man skrivit under.
Är det så om man får en påminnelse också, att det dröjer 10 dagar innan det sker ett eventuellt utslag?

Får först en påminnelse om delgivningen. Och några dagar till där att skicka in.

Hej,

Om man ska skriva under ett delgivningskvitto dröjer det, om jag fattat det rätt, 10 dagar innan det kan bli ett utslag sedan man skrivit under.
Är det så om man får en påminnelse också, att det dröjer 10 dagar innan det sker ett eventuellt utslag?

Efter du skickat in kvittot är det drygt 10 dagar till utslag. När du delgivits skickas inga mer papper innan utslaget.

Tack för era svar.

Så om man får en påminnelse och skriver under så dröjer det minst 10 dagar innan det blir ett utslag alltså?
Det är inte mindre antal dagar innan det blir ett utslag när man fått påminnelse?

Eller så missförstår jag.

Det tar alltid 10 plus ett par dagar innan utslag kommer oavsett delgivningssätt.
Samma med kvitto, via delgivare, spinningen, kungörelse..

Tack för svar.
Okej så 10 dagar oavsett om man skriver på första gången eller vid en påminnelse?
Kan det komma 2 påminnelser eller är det 1 påminnelse som brukar komma?

Tack för svar.
Okej så 10 dagar oavsett om man skriver på första gången eller vid en påminnelse?
Kan det komma 2 påminnelser eller är det 1 påminnelse som brukar komma?
En påminnelse sen kan det komma nån hem till dig eller till ditt jobb för delgivning.. så minns jag att det var

Okej, tack för svar. Ungefär hur lång tid efter påminnelsen kom det en delgivningsman?

Okej, tack för svar. Ungefär hur lång tid efter påminnelsen kom det en delgivningsman?
Oj det minns jag inte (va typ 2018) , hade fått en lapp i brevlådan att dom sökt mig. Men det verkar inte finnas några satta tider för det vad jag vet.

Det beror väl lite på hur mkt kf har att göra, har alltid väntat med att skicka in påminnelsen så långt jag vågat dra ut på det, som mest tre veckor efter påminnelsen kommit, aldrig fått besök.

Om du är orolig, kan du göra som jag gjort flera ggr. När du skrivit under påminnelsen och skickat in den, säg den 15 mars, då blir det utslag mot natten 25 (cirka plus nån dag) då kan du mejla till kf typ den 22 mars och skriva att du bestrider skulden (jag brukade skriva att jag bestrider för att skulden redan betalats). Det som händer då är att Kf lägger ärendet på is i max 30 dagar. Kf meddelar den som kräver dig på pengarna att du har betalat. Efter ett tag kommer du få ett mejl där de ber dig inkomma med kvitto på din betalning. Så bara där köper du dig lite tid. Men jag har gjort så när jag vetat att jag kan betala hela skulden på en gång, har bara behövt vinna tid. För steget efter detta är att långivaren skickar ärendet till TR.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp