Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsföreläggande

Hej

Igår damp det ner ett kuvert med betalningsföreläggande från fogden . Jag har aldrig haft med dessa att göra och bara för Svea inkasso vägrade en avbetalningsplan så hamnade det hos fogden .

Min fråga nu : Har jag fått en anmärkning eller kan jag rädda detta ?
Det står att man ska skriva på , vad händer sen ?

Min tanke va att betala vid lön men det funkar nog inte eller ?

Ingen anmärkning än, det är 10dar efter du delgivits det där föreläggandet.
Du hinner betala vid lön, betalas till Svea.

Eller, du hinner om du inte skickar in på en gång.

Ska jag skriva på och skicka in ? Jag har inte gjort något än

Vänta att skicka in tills du får en påminnelse på det. Sen betalar du vid lön. Är det gränsfall på att dom hinner registrera betalningen inom dessa 10 dagar från du skrivit på delgivningskvittot så bestrider du till kfm via mail och klarar dig då från anmärkning.
Dröjer säkert 1-2 veckor innan påminnelse på delgivningen kommer så du har tid på dig.

Gör som p79 säger. Går även att bestrida ärendet för att förhala det ytterligare om behov finns. Går lätt att ordna 3-6 månader extra på ett ärende.

Jag råder dig dock inte att börja bestrida osv. Det är lätt hänt att man tappar kollen på det där. Vänta en vecka. Skriv på, skicka in, betala vid lön. Klart!

Får man ny betalningsanmärkning vid varje betalningsföreläggande från kf som går vidare?

Jag har inte kunnat betala på mitt P.F.C. kort och Alektrum inkasso skickar inkassokrav på summan på varje delköp! Alltså fick 5 inkassoräkningat som jag inte kan betala och som gick vidare. Så får jag då 5 bet. Anmärkningar????

Får man ny betalningsanmärkning vid varje betalningsföreläggande från kf som går vidare?

Jag har inte kunnat betala på mitt P.F.C. kort och Alektrum inkasso skickar inkassokrav på summan på varje delköp! Alltså fick 5 inkassoräkningat som jag inte kan betala och som gick vidare. Så får jag då 5 bet. Anmärkningar????

Om dom delar upp det på 5 förelägganden som blir utslag så blir det 5 anmärkningar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp