Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsföreläggande återkallat

Om man får ett betalningsföreläggande hos kronofogden o sen får detta tillbakadragen direkt syns detta sen någonstans att man haft ett föreläggande ?

Nej det syns inte någonstans men om någon ringer och frågar så finns det kvar i KFM register

Det stämmer, en aktör kan ju ringa och fråga om X haft ett betalningsföreläggande och det är väl uppgifter som syns hos KFM.

nej och dessutom frågar dom (om dom nu ringer) ifall man har något AKTIVT ärende registrerat...

Nja.
Minifinans exemplevis frågar om man har haft ett historiskt också.

Nja.
Minifinans exemplevis frågar om man har haft ett historiskt också.
Är du säker på det? Sommaren 2019 fick jag på minifinans, hade inget hos KF, men jag kan ha haft ett föreläggande som återkallats. Var inte formuleringen på deras sida något i stil med "vi gör en kontroll hos kf för att se om det finns några aktiva ärenden" ?? Kan missminna mig dock

Absolut. Men det är väl inte supervanligt ändå va?
Kanske inte vanligt men vissa ringer uppenbarligen som tex goodcash,,, fick bud av dem genom låneförmedlare ,,,sedan avslag då dem kunde se 8a historiska betalningsförelägganden ,,,så även om man betalat dem o fått dem återkallade så "avslag" det är säkert väldigt olika ,,,i mitt fall blev det knas,,,,

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp