Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsanmärkningar

Har fått missbrukad kredit från Bank Norwegian, Marginalen, Collector och TF Bank.
De syns bara på UC. Inte Bisnode eller Creditsafe.
Men varför skickar UC ut meddelande om misskött kredit via vanlig post och inte via Kivra? Har alltid fått kreditupplysningar via Kivra men misskött kredit kommer via vanlig post.
Hur stora lån släppte du? Fått avbetalning via inkasso?

Mina lån ligger på runt 800 tusen kronor tillsammans. Sen har jag krediter på närmre 200 tusen. Jag har bestämt för att släppa allt till Kfm. Min månadsbetalning för allt landar på 18000kr i månaden och det är inte alls hållbart. Så tog steget att släppa allt och jag kommer inte försöka med några avbetalningar hos inkasso. Jag tänker att jag istället kommer söka mig skuldsanering framöver. Jag har fortfarande grymt mycket ångest för att släppa allt men det är den ända vägen för mig att gå. Jag har under väldigt lång tid tagit nya lån och utnyttjat kontokrediter varje månad för att kunna betala alla räkningar och lån och jag bara önskar att jag hade stoppat det långt tidigare. Men nu är det som det är och jag hoppas verkligen att jag kan lyckas få igenom en skuldsanering och kan få börja om på nytt och göra om och göra rätt för mig. Har inte valt att söka skuldsanering i dagsläget då jag har för nytagna lån så stor risk att få avslag så behöver nog vänta något år och leva med löneutmätning först.

Mina lån ligger på runt 800 tusen kronor tillsammans. Sen har jag krediter på närmre 200 tusen. Jag har bestämt för att släppa allt till Kfm. Min månadsbetalning för allt landar på 18000kr i månaden och det är inte alls hållbart. Så tog steget att släppa allt och jag kommer inte försöka med några avbetalningar hos inkasso. Jag tänker att jag istället kommer söka mig skuldsanering framöver. Jag har fortfarande grymt mycket ångest för att släppa allt men det är den ända vägen för mig att gå. Jag har under väldigt lång tid tagit nya lån och utnyttjat kontokrediter varje månad för att kunna betala alla räkningar och lån och jag bara önskar att jag hade stoppat det långt tidigare. Men nu är det som det är och jag hoppas verkligen att jag kan lyckas få igenom en skuldsanering och kan få börja om på nytt och göra om och göra rätt för mig. Har inte valt att söka skuldsanering i dagsläget då jag har för nytagna lån så stor risk att få avslag så behöver nog vänta något år och leva med löneutmätning först.
Jag vet känslan att hela tiden jaga nya lån och det är lätt vara efterklok men tror också du kommer känna en lättnad inte kunna eller ta nya lån och veta vad du har att röra dig med. Tack för du svarade och jag hoppas din ångest försvinner lite nu och att du på sikt får igenom en skuldsanering. Jag funderar på samma men mentalt inte där än.

Hej! När är det man får betalningsanmärkning? Är det när skulden kommit till Kfm eller räcker att skulder kommit in till inkasso?
Tack för svar. Har släppt många krediter och tre stora lån. Bland annat Marginalen. Blir min tredje månad med obetalda lånefakturor så kommer säkert få brev snart om misskötta krediter och uppsägningar.
Tråkigt att höra. Hoppas det löser sig med Marginalen. Du kan ju försöka ta kontakt med Bluestep eller Nordax bank om det är ett bolån du har. Se om dom kan ta över lånet (om det är ett bolån) Marginalen har en högre ränta än Bluestep och nordax.

Var ungefär i samma sits 2019 runt 400 tusen och släppte allt då, sökte skuldsanering ca 1 år senare hade löneutmätning men fick avslag. Fortsatte med löneutmätning och sökte på nytt Jan 23 skuld var då ca 800000. Nu väntar jag på sista beslut!

i min situation var det bäst att släppa allt för att få tillbaka nån livskvalitet! Så om allt går som det ska tar hela resan 8 år från släppet till skuldfri

Olika belopp. Allt mellan 3000 och 250000. Har nog runt 600000 hos inkasso nu. Har fått avbetalningsplaner hos alla men månadsbetalningarna är för höga på flera av dem så det går inte ihop. Har ansökt om skuldsanering i februari så väntar på att kronofogden hör av sig vilket borde ske om ca en månad.

Jag vet känslan att hela tiden jaga nya lån och det är lätt vara efterklok men tror också du kommer känna en lättnad inte kunna eller ta nya lån och veta vad du har att röra dig med. Tack för du svarade och jag hoppas din ångest försvinner lite nu och att du på sikt får igenom en skuldsanering. Jag funderar på samma men mentalt inte där än.
Tack snälla! Hoppas allt löser sig för dig också!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp