Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalning till kfm

Hej, har några frågor gällande betalning till kfm.

Om jag betalar av idag en skuld hos kronofogden, hur många dagar ungefär tar det förrän kronofogden får in pengarna och uppdaterar betalningen på skulden eventuellt avslutar ärendet?

Ökar skulderna varje dag eller veckovis?

-För mig tog det 2 bankdagar innan betalningen registrerades.
-Skulderna ökar varje dag.

Jaha men om jag har en skuld som ligger hos kronofogden och låt oss säga den ligger på 23 000 kr idag, då betalar jag ju 23 000 kr och pengarna når kronofogden om 2 dagar. Dock har ju då de 23 000 kr blivit kanske 23 500 kr. Menas det då att när kronofogden får betalningen och uppdaterar så kvarstår 500 kr av skulden fastän jag betalade när den låg på 23 000?

Dom ser vilken dag du betalade in och vad skulden låg på det datumet. Det kan alltså inte öka under tiden som betalningen håller på att registreras. Rekommenderar att betala via swish på den aktuella skulden, snabbt och smidigt!

Jaha så att om jag betalar 27e, så hinner det registeras i systemet att betalningen gjordes 27e även om pengarna når dem den 28e-29e?

Aa swish verkar gå fortare men om mam har skulder på hundratusentals, då kommer det väl inte funka med ens egen bank? Tänker på swishgränserna

Ja precis. För mig stod det ”betalning av skuld 5/10-22” och sedan ”Skuld avslutad 7/10-22” när det registrerats i systemet.

Det stämmer nog, jag har endast betalat av minde skulder. Då får du göra en banköverföring istället :)

Jaha så du betalade med swish den 5/10? Bra ju att det förs in så på systemet

Läggs räntekostnaden på den 1a varje månad eller?

Såg att mina skulder ökade ca 30-50 kr från igår. Men undrar om det är såhär ökningen sker varje dag eller om det även läggs någon extra räntekostnad i början av månad?

Jaha så att om jag betalar 27e, så hinner det registeras i systemet att betalningen gjordes 27e även om pengarna når dem den 28e-29e?

Aa swish verkar gå fortare men om mam har skulder på hundratusentals, då kommer det väl inte funka med ens egen bank? Tänker på swishgränserna
Swishgränserna till företag och organisationer är dock 100k.. om det skulle hjälpa

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp