Tack, så långt är jag med men hur betalar jag in den månatliga summan som jag är skyldig att betala? Hittar inte uppgifter om det.Så här fungerar det enligt KFM :
Dina betalningar
För att du ska slippa hålla på med inbetalningar till flera borgenärer har vi en betaltjänst. Du gör en inbetalning per månad till oss och vi ser sedan till att rätt summa betalas vidare till respektive borgenär. Vi gör de utbetalningarna en gång per år. I samband med det tar vi ut en avgift på 500 kronor. Den avgiften räknar vi av från det du betalat in innan vi betalar ut resten till borgenärerna. Tiden mellan din inbetalning och vår utbetalning finns pengarna på ett räntebärande konto hos oss.
Om du inte betalar som du ska får du en påminnelse från oss. Vi meddelar också dina borgenärer att du inte har betalat.
Jag kan inte heller hitta exakt hur man går till väga du kan ju alltid pm:a Lasseman han borde ju veta.Jag antar att du får ett inbetalningskort,e-faktura eller liknande från kfm så tolkar jag det
Jag kan inte heller hitta exakt hur man går till väga du kan ju alltid pm:a Lasseman han borde ju veta.
Det står ju att man betalar in till något något konto dom har och att dom sen betalar ut pengar en gång om året till dom man är skyldig. Låter lite konstigt men det funkar kanske. Men tror inte jag får beviljat ändå så jag behöver nog egentligen inte fundera så mycket. Var mest nyfiken.Jag vet faktiskt inte heller, dom första betalningarna ska nog ske nu i januari i år. Det är väl rimligt att dom skickar ut inbetalningskort, men det är väl inte att ge sig den på. På "gamla" skuldsaneringssättet fick man själv söka rätt på betalningsuppgifter till alla borgenärer.
Lasseman du kanske kan ta reda på det kan ju vara intressant att veta för dem som nu söker enligt det nya sättet.Jag vet faktiskt inte heller, dom första betalningarna ska nog ske nu i januari i år. Det är väl rimligt att dom skickar ut inbetalningskort, men det är väl inte att ge sig den på. På "gamla" skuldsaneringssättet fick man själv söka rätt på betalningsuppgifter till alla borgenärer.