Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalkoll, Vad är det för nåt?

Yes, ny UC, micro UC dvs. När jag hade slutbetalat den helt en gång (utan att ha "avslutat" den) så blev den helt plötsligt bara avslutad på UC.
Då har de sätt det som en ny ansökan, därav upplysningen.
Men har hört att det tagits upplysning på befintliga krediter, alltså andra än betalkoll, när de inte använts på ett tag.

Betalkoll upphör from 15/5 och det kommer inte vara möjligt att göra nya betalningar.
Har man kvarvarande kredit så kommer den skickas via mail och pågå fram till att ärendet är avslutat.

Om vi ponerar att jag maxar min kredit hos Betalkoll innan den 15/5 och sedan betalar av den månadsvis.
Tror ni den försvinner från UC då?

Om vi ponerar att jag maxar min kredit hos Betalkoll innan den 15/5 och sedan betalar av den månadsvis.
Tror ni den försvinner från UC då?
Enligt kundtjänst så kommer den inte försvinna från UC när dem avslutar den. Utan den kommer bara minska utifrån dina månadsbetalningar. Däremot försvinner den från UC om du själv avslutar den innan 15/5 och du kan då fortsätta göra inbetalningar månadsvis enligt avtal.

Enligt kundtjänst så kommer den inte försvinna från UC när dem avslutar den. Utan den kommer bara minska utifrån dina månadsbetalningar. Däremot försvinner den från UC om du själv avslutar den innan 15/5 och du kan då fortsätta göra inbetalningar månadsvis enligt avtal.
Är du säker på att den verkligen försvinner om jag avslutar den själv? Tänker att dom kanske ändrat reglerna?

Är du säker på att den verkligen försvinner om jag avslutar den själv? Tänker att dom kanske ändrat reglerna?
Jag pratade med kundtjänst förra veckan och enligt tjejen jag pratade med så sa hon så. Jag avslutade den direkt i samtalet, så då skulle den försvinna vid uppdatering i april från UC.

Jag pratade med kundtjänst förra veckan och enligt tjejen jag pratade med så sa hon så. Jag avslutade den direkt i samtalet, så då skulle den försvinna vid uppdatering i april från UC.
Kan du uppdatera oss om den är borta i april? :)

Jag har tyckt att Betalkoll är supersmidigt om man någon månad har lite extra svårt att betala alla räkningarna. Synd att den upphört. Några tips på liknande tjänster? Gärna baserat på Creditsafe :-D

Senast ändrad:
Jag har tyckt att Betalkoll är supersmidigt om man någon månad har lite extra svårt att betala alla räkningarna. Synd att den upphört. Några tips på liknande tjänster? Gärna baserat på Creditsafe :-D
Håller med.
Ja, Billender finns. Dom kan max betala 2500 för dig första gången, sköter du inbetalningarna kan dom betala räkningar för 5000 kronor vilket också är max. Dom tar dock bisnode, men jag fick med 200k årsinkomst, en rad med förfrågningar och en 1:a.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp