Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalkoll, Vad är det för nåt?

Min buffert kommer garanterat behövas tas ifrån och det kommer bli mer än 5000. Har fått för mig att iaf ferratum är hemsk och att just räntorna äter upp allt som någon nämner innan. Vet inte om jag är sugen på det. Men vi får se, tack iaf för tipset

Är betalkoll värre än annat på uc? Är det som ett kreditkort?

Min buffert kommer garanterat behövas tas ifrån och det kommer bli mer än 5000. Har fått för mig att iaf ferratum är hemsk och att just räntorna äter upp allt som någon nämner innan. Vet inte om jag är sugen på det. Men vi får se, tack iaf för tipset

Är betalkoll värre än annat på uc? Är det som ett kreditkort?
Ja Betalkoll reggas tillsammand med kreditkort och Northmill och sabbar betyget massor. Varför snöa in på Betalkoll, dyra som fan oxå och krångliga att få pengar ifrån? Lycka till hur du än gör.

Just för att jag vill betala av på betalkoll men inte har möjlighet att få ut lån någon annanstans.
Min ekonomi skulle bli lugnare om jag kunde betala en återkommande räkning varje mån med BK med de pengarna. Därför är jag insnöad på BK.

Jag behöver alltså pengarna men vill samtidigt att de rättar till betyget även om det är för stunden.

För er som har en pågående kredit går det att kontakta Collector och få skulden avreggad från UC. Krediten kommer dock inte kunna användas och skulden kommer givetvis behöva fortsätta betalas ned till skuldfrihet. Tips för er som vill ”få bort” Betalkoll från erat kreditregister hos UC.

Nån som ansökt om betalkoll nyligen och kan säga om det fortfarande är mini uc vid ansökan .

Nån som ansökt om betalkoll nyligen och kan säga om det fortfarande är mini uc vid ansökan .

Jag mejlade dem för ett tag sedan och frågade just detta (om det var mikro-UC eller ej). Jag har dock aldrig ansökt om Betalkoll. Såhär svarade en "Fanny från Contact Center":

"Hej ,
Tack för ditt mail.

Vid ansökan om Betalkoll så görs en fullständig kreditupplysning."

När va detta före eller efter dom började rapportera till uc ? Det kan ju va mini uc för den är ju också fullständig på ett sätt .

För er som har en pågående kredit går det att kontakta Collector och få skulden avreggad från UC. Krediten kommer dock inte kunna användas och skulden kommer givetvis behöva fortsätta betalas ned till skuldfrihet. Tips för er som vill ”få bort” Betalkoll från erat kreditregister hos UC.
Men syns skulden fortfarande, eller hur menar du?

När va detta före eller efter dom började rapportera till uc ? Det kan ju va mini uc för den är ju också fullständig på ett sätt .

Detta var efter de började rapportera till UC. Men precis som du skriver är det aldrig säkert med dessa svar från kundservice.

Detta var efter de började rapportera till UC. Men precis som du skriver är det aldrig säkert med dessa svar från kundservice.

Jag ringde och avslutade pga dom rapporterar till uc. Å råkade kort därefter ansöka på nytt om 10k när jsg bara skulle kolla kvarvarande summa i appen. Å det blev en micro. Inte full

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp