Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalkoll, Vad är det för nåt?

Bra att avsluta den. Fast den lär ju ändå synas tills den är återbetald. Annars kunde man ju bara ringa och avsluta alla engagemang, få en helt ren UC utan att betala en krona. Hyfsat partytrick!

Det är precis det du kan göra med merparten. Exempelvis försvann min American Express & Collector Easyliving (kort) när jag ringde & avslutade båda dessa....

Min betalkoll syntes imorse på UC, men är nu borta. Är det UC som buggar eller har Collector tagit bort det från UC?

Jag tror UC buggar.
Min var uppdaterad imorse, alla uppgifter samt även med nya betalkoll.
Loggar jag in nu så är mina uppgifter från 29/2. Så det har hoppat tillbaka.

Garanterat en bugg och räknar med att UC återigen är uppdaterad med rätt uppgifter om ett tag/nån dag.

Det är precis det du kan göra med merparten. Exempelvis försvann min American Express & Collector Easyliving (kort) när jag ringde & avslutade båda dessa....
fast kunde du då återbetala hela skulden? Ifall inte, så verkar det jättekonstigt att krediter "försvinner" från UC om det ännu finns en aktiv skuld kvar och betala..

Ringde till betalkoll och sa upp det nu så den försvinner från uc nästa månad. Hon jag pratade från Collector bekräftade även att det inte kommer synas på uc när krediten avslutats.

Verkligen synd att dom har börjat rapportera till uc och dessutom utan förvarning. Det var ett bra hjälpmedel för att städa upp sin uc.

fast kunde du då återbetala hela skulden? Ifall inte, så verkar det jättekonstigt att krediter "försvinner" från UC om det ännu finns en aktiv skuld kvar och betala..

Alltså som sagt. Bara för att en kredit försvinner ifrån UC gör ju inte din skuld till bolaget det.

Wästgöta finans borde vara nästa på g att inrapportera

Jag tror med att den står på tur. Kanske inte nu nu nu men det är nog en fråga om 3-4 uppdateringar om jag ska gissa.

Det där med att ringa och säga upp så krediten så det försvinner från UC, fungerar det även med Qliro och Credway också tror nu?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp