Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalkoll, Vad är det för nåt?

Ja, jag blev nekad betalkoll med 33.80% risk, inte ens 10.000kr, idag har jag uc på 20.00%

Hur länge sen skaffa du betalkoll? Det var diskussion om detta tidigare i andra betalkoll tråden, om att äldre användare (med gamla appen tror jag) fick avi via post men måste meddela Collector bank om man vill ha via mail.
Jag skaffade i juli 2018 och jag har alltid fått via mail och i appen. Aldrig post

Jag skaffade det ganska nyligen. September/ oktober

Jo men jag menar vad är själva räntan, 1500 är väl med amortering.

Jag fick felmeddelande när jag sökte om 50k, men det funkade när jag trappade upp till 30, 40, 50 så nu är den maxad.
En annan rolig grej, i den UC som kom till Kivra efteråt står att min risk är 4% lite drygt, men enligt Kreddy är den 11%, ska det inte vara samma siffra?
I betslkolls UC syntes alla mina tidigare FF och allt det där som syns i en vanlig UC, men det är alltså en osynlig förfrågan de gjort. Hur vet man det förutom att ta en egen upplysning och kolla?

Om man har en faktura på 50 000 kr, kan man betala in exempelvis 15 000 kr på den då?

Alltså mindre än vad som angivits på fakturan?
Precis, inget skickas hem.
Fast minsta belopp på ca 47000 (vet inte exakta belopp jag hade) var iaf ca 1817 kr
men man kan betala in mer om man vill. Mindre belopp (än det lägsta beloppet) vet jag inte, man får nog mer avgifter då..

Jag fick felmeddelande när jag sökte om 50k, men det funkade när jag trappade upp till 30, 40, 50 så nu är den maxad.
En annan rolig grej, i den UC som kom till Kivra efteråt står att min risk är 4% lite drygt, men enligt Kreddy är den 11%, ska det inte vara samma siffra?
I betslkolls UC syntes alla mina tidigare FF och allt det där som syns i en vanlig UC, men det är alltså en osynlig förfrågan de gjort. Hur vet man det förutom att ta en egen upplysning och kolla?
Jo micro UC brukar vara bättre kreditbetyg. :)
Tidigare FF syns men denna från betalkoll syns ej... man kan skaffa kreditkollen och kolla på tex minuc.se (men iaf jag har betalkoll och många här kan bekräfta att den är osynlig) och krediten syns ej på UC, än iaf... (haft betalkoll mer än 6 månader)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp