Enligt Collector själva måste du ha en UC-risk understigandes 8 % för att de ska vara villiga att bevilja högre krediter än 10K.
Hur länge sen skaffa du betalkoll? Det var diskussion om detta tidigare i andra betalkoll tråden, om att äldre användare (med gamla appen tror jag) fick avi via post men måste meddela Collector bank om man vill ha via mail.
Jag skaffade i juli 2018 och jag har alltid fått via mail och i appen. Aldrig post
Jag skaffade det ganska nyligen. September/ oktober
Vad blir det i månaden om man har "maxat" tjänsten på 50.000?
Precis, inget skickas hem.Om man har en faktura på 50 000 kr, kan man betala in exempelvis 15 000 kr på den då?
Alltså mindre än vad som angivits på fakturan?
Jo micro UC brukar vara bättre kreditbetyg.Jag fick felmeddelande när jag sökte om 50k, men det funkade när jag trappade upp till 30, 40, 50 så nu är den maxad.
En annan rolig grej, i den UC som kom till Kivra efteråt står att min risk är 4% lite drygt, men enligt Kreddy är den 11%, ska det inte vara samma siffra?
I betslkolls UC syntes alla mina tidigare FF och allt det där som syns i en vanlig UC, men det är alltså en osynlig förfrågan de gjort. Hur vet man det förutom att ta en egen upplysning och kolla?

Hittade nu min senaste faktura:Jo men jag menar vad är själva räntan, 1500 är väl med amortering.