Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalkoll som går till inkasso

Hej!

Jag funderar på att låta mitt betalkoll gå till inkasso.
Tidigare har detta gått till colligent som varit enkla att ha att göra med men senast gick det till Coll som vägrade avbetalningsplan.
Någon som vet var det hamnar om hela skulden släpps till inkasso?

Mitt gick till Coll / Colligent.
Hade 10.000kr på betalkoll, skickade allt till inkasso och fick avbetalning på 700kr/mån.
Har dock inte behövt kontakt med coll då skulden från början gick till colligent. Men antar de hamnar hos coll nu eftersom dom tagit över.

Mitt kom, precis som ovan skriver, till Coll. Hade 47000 kr och betalar ca 1450 kr/mån.
Det är först när hela skulden går till inkasso som man kan få en avbetalningsplan enligt min erfarenhet.

Var lite försiktig bara eftersom Collector enligt information på deras hemsida (skrev någon här på forumet) ska börja rapportera misskött kredit från januari 2021.

Hur länge kan vara efter med innan det skickas till inkasso? Är det 3 månader eller sägs den upp efter 4a månader?

Mitt kom, precis som ovan skriver, till Coll. Hade 47000 kr och betalar ca 1450 kr/mån.
Det är först när hela skulden går till inkasso som man kan få en avbetalningsplan enligt min erfarenhet.

Var lite försiktig bara eftersom Collector enligt information på deras hemsida (skrev någon här på forumet) ska börja rapportera misskött kredit från januari 2021.
Mailade Betalkoll o deras svar var att betalkoll inte ger middbrukad kredit som Collector lånet kommer att göra, hoppas att det stämmer

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp