Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalkoll hos inkasso?

Nån som har fått inkasso nyligen på Betalkolls gamla produkt och/eller på Betalkolls nya produkt?
Vilket inkassobolag?
Är det bara den fakturan man inte betalat som går till inkasso eller är det hela lånet som går till inkasso?
Jag har både den gamla och den nya. Den gamla har gått till Colligent några ggr som jag uppfattade vad deras inkasso, bara aktuellt belopp, ej hela skulden. Men när jag har ringt och meddelat betalning så har de sagt att det inte gått till inkasso (än) trots att det stod Colligent inkasso på fakturan. Har alltid betalat när brev fr Colligent kommit så jag vet inte vad nästa steg hade blivit. Men kan man betala det man ligger efter med så har det aldrig varit några problem.

Jag har både den gamla och den nya. Den gamla har gått till Colligent några ggr som jag uppfattade vad deras inkasso, bara aktuellt belopp, ej hela skulden. Men när jag har ringt och meddelat betalning så har de sagt att det inte gått till inkasso (än) trots att det stod Colligent inkasso på fakturan. Har alltid betalat när brev fr Colligent kommit så jag vet inte vad nästa steg hade blivit. Men kan man betala det man ligger efter med så har det aldrig varit några problem.

Är det två produkter på 50.000 vardera du har då?

Är det två produkter på 50.000 vardera du har då?
Den gamla är bara avbetalning av det som var kvar av de 10 000 kr som jag hade där innan de ändrade villkoren.

Hur löste det sig för dig?
Jag har, precis som du beskriver, fått förmodats de betalningar jag ligger efter med till inkasso. Jag hade dock tänkt släppa hela skulden. Hur gjorde du?

Hur löste det sig för dig?
Jag har, precis som du beskriver, fått förmodats de betalningar jag ligger efter med till inkasso. Jag hade dock tänkt släppa hela skulden. Hur gjorde du?
Betalar fortf av på den gamla (förra) betalkoll och nu i dagarna blev jag äntligen beviljad 45k i nya appen. Har inte legat efter på ett tag. Så det har inte gått till inkasso. Så det här med samlingslån lägger jag på hyllan, blir inte aktuellt förrän ev maj 2021.

Betalar fortf av på den gamla (förra) betalkoll och nu i dagarna blev jag äntligen beviljad 45k i nya appen. Har inte legat efter på ett tag. Så det har inte gått till inkasso. Så det här med samlingslån lägger jag på hyllan, blir inte aktuellt förrän ev maj 2021.
Ah, då förstår jag!
Skönt att du blev beviljad höjning iaf! :)

Någon som fått hela skulden att gå till inkasso? Hur?
De har bara skickat de månadsbetalningarna jag ligger efter med.

Månad 4 går de till inkasso

Ja hela min skuld på 50.000 gick till deras inkasso förra året

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp