Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalkoll, collector

Chattade idag m kundservice på collector och de tas tydligen uc vid sökt kredit på betalkoll samt att skulden också syns på uc...ni som redan har denna tjänst, stämmer detta??

Chattade idag m kundservice på collector och de tas tydligen uc vid sökt kredit på betalkoll samt att skulden också syns på uc...ni som redan har denna tjänst, stämmer detta??
För mig tog de i februari en förenklad UC som inte syns för andra. Krediten syns ännu inte för mig på UC, det senare kan plötsligt ändras.

För er som har beviljat 50k i betalkoll...vilka var era förutsättningar när ni sökte? Tror ni det är förhållandevis enkelt att få 20k? Har inga anmärkningar...

För er som har beviljat 50k i betalkoll...vilka var era förutsättningar när ni sökte? Tror ni det är förhållandevis enkelt att få 20k? Har inga anmärkningar...
Dem tar en micro uc på betalkoll på varje nivåer. Tidigare ff syns men betalkolls upplysning syns inte. Dem kan inte se dina ev lån/krediter heller.
När jag ansökte hade jag 4,8 (med full uc) men med micro uc (vilket betalkoll använder) blir det bättre kreditbetyg (1,2 för mig)
Det enda är att dem kan börja rapportera in krediten på uc men dem har inte gjort det än
Vad har du för kreditbetyg?

Jag hade 7,6 i kreditbetyg på minuc, men 3,4 på micro. Jag fick 50.000.

Jag blev nekad när jag sökte i helgen, förmodligen för att jag har 2 anmärkningar. Ingen uc alls togs. (Har varken fått från Kivra eller sett någon på Kreditkollen i min UC).
Har för övrigt 7,3 i riskprognos.

Fina - Dom tillåter inte anmärkning.

Jag försökte lösa mitt Onea lån genom betalkoll men den fakturan nekades. Däremot gick det att betala lägsta belopp som jag har hos Onea. Någon som vet varför?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp