Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalkoll (Collector) inkasso

Hallå,

Har sedan tidigare Collectors tjänst Betalkoll. Har nu missat tre inbetalningar och skulden riskerar att lämnas till inkasso. Någon som vet vilket inkassoföretag dessa använder samt om det reggas en missbrukad kredit om skulden hos Betalkoll hamnar hos inkasso?

Hallå,

Har sedan tidigare Collectors tjänst Betalkoll. Har nu missat tre inbetalningar och skulden riskerar att lämnas till inkasso. Någon som vet vilket inkassoföretag dessa använder samt om det reggas en missbrukad kredit om skulden hos Betalkoll hamnar hos inkasso?
Missbrukad kredit tror jag inte.
Osäker på om det syns hos UC också (nu frågade du inte) men ändå.
Jag blev skickad till Intrum i nutid och hört fler som blivit skickade dit.
Där väntar en hård avbetalningsplan där Intrum bara hänvisar tillbaka till Collector bank (varför beloppet på avbetalningsplanen är högt).
Dock har du ju 3 missade inbetalningar + en månad, innan det skickas vidare.

Skulden syns inte längre hos UC men det är fortfarande oklart om det reggas en missbrukad kredit. Har frågat Collector och inväntar svar.

Så efter 3 missade betalningar + en månad skickas det till inkasso? På fakturan står det att skulden skickas till inkasso om jag inte betalar senast den 30/4. Med April månad så blir det den tredje missade betalningen. Det skickas alltså inte till inkasso förren efter 30 dagar?

Intrum va inte det jag ville höra. Vet att de använt Colligent tidigare.

Hallå,

Kan mycket väl tänka mig att det ger missbruksanmärkning efter inkasso.

Kan mycket väl tänka mig att det ger missbruksanmärkning efter inkasso.
Kikar man i trådar från förra året så verkar flera vara med om att just Betalkoll inte ger missbrukad kredit (till skillnad mot Collectors vanliga blancolån). Det är dock väldigt oklart.

Kikar man i trådar från förra året så verkar flera vara med om att just Betalkoll inte ger missbrukad kredit (till skillnad mot Collectors vanliga blancolån). Det är dock väldigt oklart.
Varför chansa, men ska hjälpa dig med en sak då. Sist jag hade ett ärende på collector som gick till deras inkasso så tog som en blank UC på mig som gjorde att mitt betyg gick upp från 2% till 18%. , och det vet jag med fakta eftersom jag inte kunde söka ett vettigt lån på 1 år

Coll hamnar det hos.

Ett helvete att göra med, svåra att få tag på framförallt men kräver också relativt stor summa för att inte skicka till KFM (2500 KR).

Skulden syns inte längre hos UC men det är fortfarande oklart om det reggas en missbrukad kredit. Har frågat Collector och inväntar svar.

Så efter 3 missade betalningar + en månad skickas det till inkasso? På fakturan står det att skulden skickas till inkasso om jag inte betalar senast den 30/4. Med April månad så blir det den tredje missade betalningen. Det skickas alltså inte till inkasso förren efter 30 dagar?

Intrum va inte det jag ville höra. Vet att de använt Colligent tidigare.
Så var det för mig iallafall. Fick uppsägelsebrev om jag inte minns fel. Vet att processen var väldigt luddig och strulig och jag blev nog först skickad till Coll som senare skickade mig vidare till Intrum, samma med min sambo och så vidare.

Coll hamnar det hos.

Ett helvete att göra med, svåra att få tag på framförallt men kräver också relativt stor summa för att inte skicka till KFM (2500 KR).
Coll har börjat lämna över många ärenden till andra inkassobolag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp