Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalkoll appen

Hej,

jag har fortfarande inte fått ngn information från Collector angående ändrade villkor för Betalkoll-appen. Skulle inte de nya villkoren gälla fr o m januari 2017?

Betalade in månadsfakturan idag, allt ser som vanligt ut.

Någon som fått info? Har de tagit en ny upplysning i så fall?

Hej, nej verkar inte som sen nya är igång än. Om jag tolkar det rätt så gör man en ny ansökan när den nya appen börjar gälla och ev blir beviljad, medans man betalar på sitt gamla belopp separat. Förhoppningsvis kör de med UC 3 fortfarande, så man kan söka igen.

Har heller inte fått någon information enligt denna https://www.collector.se/privat/betalkoll/villkor/ så skulle villkoren uppdatera den 28/1 men det finns inget på Google play/App store ännu. Jag mejlade dem förra veckan för att höra om jag kunde lägga in en ny faktura i gamla appen och fick till svar att det gick bra och att den gamla appen skulle gälla tills den 28/2 ?? Så det är väl bara att avvakta

Hej, nej verkar inte som sen nya är igång än. Om jag tolkar det rätt så gör man en ny ansökan när den nya appen börjar gälla och ev blir beviljad, medans man betalar på sitt gamla belopp separat. Förhoppningsvis kör de med UC 3 fortfarande, så man kan söka igen.
Frågade Collector om vilken UC de skulle ta och fick detta svar:
SV: Nya Villkor (CID:lxkxvl1g20bl6l$
Hej!

Tack för ditt mejl!
Vid godkännande av de nya villkoren i appen kommer en fullständigt kreditprövning göras, d v s det kommer synas vid andra kreditprövningar. Jag bifogar i mejlet de nya villkoren!

Fortsatt trevlig dag!
Vänliga Hälsningar / Best Regards

Sebastian

Business Service

ok tack för svar :)
Men jag förstår inte vilka "förbättringar" de har gjort, när jag läser så verkar det precis som det är nu, du lägger in fakturor och de betalar dem. Vad skulle det vara för skillnad mellan den nya appen och den gamla, förutom att de höjt lägsta kreditgränsen (vilket blir en tröskel som många antagligen inte kommer att klara) plus att man blir tvungen att söka på nytt och då tar de en ny upplysning!
Den här appen är jätteviktig för mig och hade fått deras lägsta limit på 5000 kr, tror inte jag blir godkänd för 10 000 som är den nya lägsta. Har skött mina månadsbetalningar exemplariskt men tror inte det på verkar när de ska göra en ny bedömning! :mad:

Frågade Collector om vilken UC de skulle ta och fick detta svar:

Vid godkännande av de nya villkoren i appen kommer en fullständigt kreditprövning göras, d v s det kommer synas vid andra kreditprövningar.

Det var ju inte bra med en uc! :mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Hur mkt påverkas kreditbetyget om man går från 0 uc till 1?

Den enda fördelen jag kan se med nya appen är att man vet vilken kreditgräns man har och att man också kan ansöka om en höjning jag kommer nog att vänta på att installera den nya appen tills inkomsten och undrskott för 2016 är uppdaterad

Senast ändrad:
Läste nu om den gamla tråden! Konstigt med olika besked angående vilken uc de tar!
När inkomsten för 2016 uppdaterats så vill jag söka ett kreditkort hos BN, jag har inga uc ff så jag vet inte hur jag ska göra med Collector, appen är bra att ha men inte värt om de tar en full uc (och det blir avslag!!!)! JAg får se hur jag gör!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp