Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalkoll - ändrade villkor?

Ahh men skojar dem??????? Varför påstår de då att de gjort appen bättre för oss???!!!!!! Har inte lagt in nya fakturor sedan i somras men betalar av 300 kr på de gamla. Men super onödigt med en full Uc ju!!!

Mejlade dem igen för att få korrekt svar jag skrev följande:

"Ok så trots att ni tog en kreditupplysning på mig i juni i år så kommer ni ta en full UC från Upplysningscentralen
om jag ska använda "nya" Betalkoll. Ni har ju använt UC som inte syns tidigare av annan än mig ,hur kan det komma sig
att ni ändrar er på den punkten?"

Har inte fått svar på detta om/när jag får svar så skriver jag här.

Missbruk av kreditupplysningar. Ungefär som när samma inkassobolag tar 3 ggr på en månad.
Så sjukt. Inte konstigt att man aldrig får ett samlingslån och kan komma ur träsket.

Jag vet att detta är att kasta sten i glashus men alla ni som funderar på ta nya sms och snabblån och sannolikt inte kommer kunna betala tillbaka. Gör er en tjänst och stoppa det medan ni kan. För att slippa det helvete jag och många andra går igenom.

Frågan är om de menar att de ska ta en ny uc "bara" första gången, i samband med det nya avtalet och den första räkningen man lägger in eller om de menar att varje ny räkning ska leda till ny uc???

Om man får det nya avtalet men inte lägger in nya räkningar... blir det en uc även då?!! (troligen men jag vill ju veta)

Fick detta svar nyss , de svarade dock inte på vilken upplysning och om de tar flera gånger.

"I och med den nya betalkoll kommer användare nu att ha en fast kredit att utnyttja, därför kommer vi behöva göra en ny upplysning på ett grundbelopp om 10 000 kr. Du kommer sedan kunna ansöka om höjning av din kredit själv i appen.De nya villkoren kommer du kunna ta del av först den 12:e december."

skitdåligt m a o! Jag får ringa dem och fråga på vilket sätt de menar att de gjort om Betalkoll så den blir bättre för mig som användare (vilket de påstår i sitt mejl).
Jag har en kredit på 5000 kr och jag blev inte beviljad en höjning när jag sökte förut så det låter som att jag inte kommer att bli beviljad tjänsten Betalkoll överhuvudtaget (om lägsta krediten blir 10 000 kr!)

skitdåligt m a o! Jag får ringa dem och fråga på vilket sätt de menar att de gjort om Betalkoll så den blir bättre för mig som användare (vilket de påstår i sitt mejl).
Jag har en kredit på 5000 kr och jag blev inte beviljad en höjning när jag sökte förut så det låter som att jag inte kommer att bli beviljad tjänsten Betalkoll överhuvudtaget (om lägsta krediten blir 10 000 kr!)
Myra skriv gärna här i tråden om du får svar på dina frågor, du kan ju också fråga om det är som tidigare att kreditbeloppet sätts efter ens samlade förbindelser hos Collector jag har ju Easyliving och Seqr också. Fråga också om det är en full UC de tar,det fick jag inte svar på.

Myra skriv gärna här i tråden om du får svar på dina frågor, du kan ju också fråga om det är som tidigare att kreditbeloppet sätts efter ens samlade förbindelser hos Collector jag har ju Easyliving och Seqr också. Fråga också om det är en full UC de tar,det fick jag inte svar på.

Jag har eller hade seqr,är inget jag direkt använt, det var någon enstaka grej för några år sedan. Då togs det i alla fall en full UC.
Loggade in nu och krediten verkar finnas kvar, den syns dock inte på uc alls.

Tror även det var ett easylivingkort jag hade några månader, minns inte i vilket sammanhang, men jag fick hem ett erbjudande om förbeviljat kort med en kredit på 25-30000, jag ringde o frågade om det skulle göras kreditupplysning, dom svarade att det var beviljat och klart, bara att skicka in, och precis så var det.

Inte så mycket till konsekvens

Stämmer Seqr och Betalkoll syns inte på UC men Easyliving gör det, men med nya Betalkoll kommer den att synas också och för mig är det inte värt att ha den typen av tjänst då om det ger en förfrågan som syns och som påverkar mitt kreditbetyg. För mig har Betalkoll fungerat bra har lagt in de räkningar som haft kvartalsbetalning och jag har då kunnat betala dem på 3 månader.

Jag ringde dom och dom sa att den upplysning dom tar INTE påverkar en negativt framåt. Jag frågade till och med 2 ggr. Upplysningen tas för att se om man kan ha kredit på minst 10.000 och mya Betalkoll måste man ha minst 10.000 eller inget alls.
Jag har idag 35.00 dvs max man kan ha och hon sa att då kommer jag fortsätta ha 35.000 med nya villkoren också.

Säg att du har utnyttjat hela krediten på 35.000 och betalar in 1500kr på månadsfaktura n från dom så att du får 1100kr typ att lägga in fakturor på. Då går de 1500 kronorna till att betala bort skulden med de gamla villkoren och då kan du lägga in fakturor för cirka 1100kr i betalkoll appen med de nya villkoren.

Capice?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp