Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalat 226 578 kr sedan 2018 -877 kr amorterat

Är ju till stor del mitt ”fel”, som utnyttjar betalningsfria månader. :'(

Sant, samma här. Men samtidigt vet vi ju båda (och många med oss här) hur lätt det är att desperat ta olika chanser för att få ner månadskostnaderna. Lätt att ta riktigt dumma beslut då och inte tänka långsiktigt. Och lånesäljarna vet ju hur många av oss fungerar, att vi ofta är svaga och enkla att locka på kroken. De får det ju till och med ofta att låta som en vänlig tjänst från deras sida. Den snälla bank-kompisen som ställer upp när det är lite extra tufft en månad. Blä

Sant, samma här. Men samtidigt vet vi ju båda (och många med oss här) hur lätt det är att desperat ta olika chanser för att få ner månadskostnaderna. Lätt att ta riktigt dumma beslut då och inte tänka långsiktigt. Och lånesäljarna vet ju hur många av oss fungerar, att vi ofta är svaga och enkla att locka på kroken. De får det ju till och med ofta att låta som en vänlig tjänst från deras sida. Den snälla bank-kompisen som ställer upp när det är lite extra tufft en månad. Blä
Ja exakt -de borde inte får erbjuda så många betalningsfria månader att lånet inte amorteras av. Och det borde finnas någon minimum % summa av totalt inbetalt varje år som går till amortering, oavsett lånetyp.

Är ju till stor del mitt ”fel”, som utnyttjar betalningsfria månader. :'(
Felet är att det finns långivare som lever mer än gott på ett oskäligt upplägg som är lätt att få men då med ockerräntor som stjälper i stället för hjälper ekonomin.

De satans blodsugarna. Samma här. Försökte flera gånger få till betalningsplan då jag inte kunde betala lånet. Aldrig att de gav mig den minsta hjälp.
När jag släppte allt var det skadeglädje jag kände mot Nordax, sån skön känsla!
Längtar också till den dagen faktiskt!

Finns det inte en lag som säger att ett låns kostnader och ränta aldrig fär överstiga det lånade beloppet? Eller gäller det bara högkostnadskrediter?

Sjukt det hade gått snabbare att bli av med detta lånet om det hade hamnat hos Kronofogden. Då kanske det hade varit 100k kvar? Hmm

Fast om du avbetalar lånet på ett år så är det "ok" kostnad. I det fallet blir det inte så blodigt för en. 1 år max 2. ^^

Fast om du avbetalar lånet på ett år så är det "ok" kostnad. I det fallet blir det inte så blodigt för en. 1 år max 2. ^^
Hm, så jag ska betala 25-30k per månad eller hur tänker du? Tror de flesta inte har möjlighet att betala så höga summor…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp