Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalas Telia fakturan direkt vid avbetalningsplan av Sergel?

Snabb fråga, registreras fakturan hos tex Telia som fullbetald då jag väljer avbetalningsplan på 12 mån hos Sergel där den hamnat? Tänker och hoppas Telia får hela fakturans belopp direkt av Sergel ändå och jag blir till skuld till Sergel istället. El meddelar Sergel Telia att den är på avbetalningsplan bara å Telia är ok med det och registrerar den inte som fullbetald förrän den är det?

Nån som vet?

Om jag har förstått det rätt så undrar du i klarspråk om du återigen kan köpa grejer hos Telia via avbetalning?

Nej inte på avbetalning men ens kredit som alla har på 5000 återställs och inte minst om Telia låter en ha abonnemanget öppet då en faktura inte betalas på ett år till fullo. Legat en månad efter länge nu utan problem.

Och betalar hellre 400 än 4000 idag...

Sergel är väl i detta fallet endast ombud, dvs dom äger inte skulden skulle jag tro å då regleras inte skulden hos telia förrän du betalat klart till Sergel. Sen gäller väl detta Telia finans o inte Telia abonnemang om jag förstår dej rätt. Isf är det nog lugnt m ditt telefonabonnemang.

Snabb fråga, registreras fakturan hos tex Telia som fullbetald då jag väljer avbetalningsplan på 12 mån hos Sergel där den hamnat? Tänker och hoppas Telia får hela fakturans belopp direkt av Sergel ändå och jag blir till skuld till Sergel istället. El meddelar Sergel Telia att den är på avbetalningsplan bara å Telia är ok med det och registrerar den inte som fullbetald förrän den är det?

Nån som vet?
Om det gäller telefon, internet med mera, så brukar dessa stängas av och hållas stängda tills att man betalat fulla beloppet till inkasso. Det går inte att öppna upp dem igen med skuld. Så har det i alla fall varit tidigare.

Om det gäller telefon, internet med mera, så brukar dessa stängas av och hållas stängda tills att man betalat fulla beloppet till inkasso. Det går inte att öppna upp dem igen med skuld. Så har det i alla fall varit tidigare.
Dock påverkas inte ditt abonnemang av att du har en avbetalning på krediten.

Ok men lite spridda budskap här, Telia har ju skickat min faktura till Sergel för 2 v sen utan att nåt stängts av, så borde väl inte stängas av om skulden fortsätter ligga hos Sergel? Avbetalningsplan är ju att man delar upp en betalning bara men att den reggas direkt..som när du köper en TV på Elgiganten typ..då får du ju TVn direkt men betalar varje månad om ja förstått det rätt?

Ok men lite spridda budskap här, Telia har ju skickat min faktura till Sergel för 2 v sen utan att nåt stängts av, så borde väl inte stängas av om skulden fortsätter ligga hos Sergel? Avbetalningsplan är ju att man delar upp en betalning bara men att den reggas direkt..som när du köper en TV på Elgiganten typ..då får du ju TVn direkt men betalar varje månad om ja förstått det rätt?
Vilken faktura är skickad till sergel och vad har den för betalningsdatum?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp