Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Betalar ni tillbaka era SMS-lån
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Idle" data-source="post: 6114" data-attributes="member: 213"><p>Beror säkert på flera orsaker. Många betalar nog tillbaka sina gamla lån genom att ta nya. De som lånar till nöjen tror jag inte är av majoritet.</p><p></p><p>De flesta har nog hamnat i skiten genom bortfall av inkomst eller oförutsedda utgifter och försöker ta sig ur detta. Då flertalet här inne sett till vilka lån de fått tjänar över 300 000 kr om året så är det bara att beklaga att inte seriösa banker beviljar ett lån som löser situationen. Istället låter man oseriösa aktörer fortsätta förpesta folk liv.</p><p></p><p>Om man räknar lite på vad folk faktiskt betalar, och ser till att man tjänar 300 000 kr + så förstår man att dessa egentligen lika gärna kunde betalt räntan på ett hus runt 5-6 miljoner istället för att jaga 8-12000 kr till smslån räkningar varje månad och då räknar jag lågt...</p><p></p><p>Själv tillhör jag den skara som inte har betalningsanmärkningar + fastighet men med 10 förfrågningar så beviljas inget lån. Var i kontakt med fogden och även de ansåg att många kunde sluppit detta om de seriösa bankerna beviljade ordentliga lån så man kunde sluppit denna härva. Har man trots denna skuldbelastning lyckats undkomma betalningsanmärkningar under lång tid så har man råd att betala ett banklån. 100 000 kr blir knappt 1500 -2000 kr i månaden istället för 10 000 kr när man betalar till flera aktörer.</p><p></p><p>De som utan inkomst, låg inkomst eller spelberoende som ändå lånar mer pengar än vad de tjänar får nog helt enkelt löpa hela linan ut och låta allt få till fogden och sedan be om hjälp till skuldsanering. Skulderna kommer bara att växa och hela er vakna tid kommer sedan bestå av att jaga pengar.</p><p></p><p>Ju mer vi fortsätter att lösa vår situation genom fler lån ju fler oseriösa aktörer tillkommer på marknaden.</p><p></p><p>Med detta menar jag inte att dessa lån skall förbjudas men det skall det finnas så skall det även finnas vägar ut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Idle, post: 6114, member: 213"] Beror säkert på flera orsaker. Många betalar nog tillbaka sina gamla lån genom att ta nya. De som lånar till nöjen tror jag inte är av majoritet. De flesta har nog hamnat i skiten genom bortfall av inkomst eller oförutsedda utgifter och försöker ta sig ur detta. Då flertalet här inne sett till vilka lån de fått tjänar över 300 000 kr om året så är det bara att beklaga att inte seriösa banker beviljar ett lån som löser situationen. Istället låter man oseriösa aktörer fortsätta förpesta folk liv. Om man räknar lite på vad folk faktiskt betalar, och ser till att man tjänar 300 000 kr + så förstår man att dessa egentligen lika gärna kunde betalt räntan på ett hus runt 5-6 miljoner istället för att jaga 8-12000 kr till smslån räkningar varje månad och då räknar jag lågt... Själv tillhör jag den skara som inte har betalningsanmärkningar + fastighet men med 10 förfrågningar så beviljas inget lån. Var i kontakt med fogden och även de ansåg att många kunde sluppit detta om de seriösa bankerna beviljade ordentliga lån så man kunde sluppit denna härva. Har man trots denna skuldbelastning lyckats undkomma betalningsanmärkningar under lång tid så har man råd att betala ett banklån. 100 000 kr blir knappt 1500 -2000 kr i månaden istället för 10 000 kr när man betalar till flera aktörer. De som utan inkomst, låg inkomst eller spelberoende som ändå lånar mer pengar än vad de tjänar får nog helt enkelt löpa hela linan ut och låta allt få till fogden och sedan be om hjälp till skuldsanering. Skulderna kommer bara att växa och hela er vakna tid kommer sedan bestå av att jaga pengar. Ju mer vi fortsätter att lösa vår situation genom fler lån ju fler oseriösa aktörer tillkommer på marknaden. Med detta menar jag inte att dessa lån skall förbjudas men det skall det finnas så skall det även finnas vägar ut. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Betalar ni tillbaka era SMS-lån
Topp