Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Betalade binly 99 dagar för sent

Betalade in min faktura igår till binly 99 dagar för sent. Direkt efter fick jag både sms och mejl om att de mottagit min betalning och att jag har möjlighet att ansöka om ett nytt lån. (Vilket inte kommer hända). Har även en obetald skuld hos credifi.se som hamnat hos ghotia inkasso och fick en helt okej avbetalningsplan hos dem.

Även om jag skulle kunna söka nytt lån eller inte hos binly tycker jag det är lite osmakligt ändå att de "uppmuntrar mig att söka igen". Nej tack. Förbjud skiten istället.

båda Lumify och credifi ringer varje dag, skit störande. men kommer det låta gå till Gothia, för tänker inte betala runt 10k bara för dom två.

Lumify och Credifi skickar först till ett internt inkasso, sedan till ghotia inkasso. Binly skickar till ett internt inkasso, och sen till kronofogden. Jag pratade med dem, och sa jag kan betala skulden i helhet den 22a den här månaden men då sa han att den skulle skickas till kronofogden om 4 dagar. De är givmilda med tid innan det går iväg, men stenhårda med att det ska betalas enligt avtalet. Vill inte ha något hos kronofogden så fick hjälp släcka den här skulden fram tills lönen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp