Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalade av 3 krediter på 100.000kr. Gick upp 3% i UC risk?

Hej!

Jag har idag totalt 6 krediter på ca 400.000 kr. Betalade av 3 st och gick ner till 300.000kr

Men UC risken steg från 11.8 - 14.6%. Hur ?!

Jag som tänkte ta ett samlingslån och väntat så ivrigt :(

Det blir alltid så när krediter betalas av eller avslutas. Detta pga mätaren är så känslig och reagerar att man kanske har fått pengar från annat håll. Sedan att krediter som fanns tidigare anses som en buffert och nu försvinner den möjligheten.

blir dock bättre sen om några månader

Varför skulle det räknas som negativt för betyget att man har fått in pengar från annat håll?

Varför skulle det räknas som negativt för betyget att man har fått in pengar från annat håll?

Kundtjänst på uc sa så till mig när jag frågade varför mitt betyg höjdes pga avslutad kredit. Hon sa att det kan reagera så tillfälligt. Är väl inte så jämnt om t.ex skulderna hoppar i olika summor eller minskas långsamt o sen plötsligt minskas det med 100 000 kr

men systemet är ändå helt fuckad. får man en ny kredit så höjs det med 3-4 procent DIREKT men om man avslutar 3-4 så händer inget SJUKT system xD.

men systemet är ändå helt fuckad. får man en ny kredit så höjs det med 3-4 procent DIREKT men om man avslutar 3-4 så händer inget SJUKT system xD.

Det är inte så konstigt!
Ny kredit= Då har man inte kunnat betala

Så jag som betalat bort 600000 tusen från uc kan förvänta mig en ökning på 20% låter ju rubbat och detta vid nästa uppdatering

Nolla krediter försämrar aldrig betyget, dock om man oxå avslutar dom så blir det sämre kortsiktigt då en buffert mot att åka på anmärkning försvinner.

Ammortera bort ca 80% på vardera kredit. Har man ammorterat bort 100% så kommer uc mätaren ta hänsyn till att du kanske har avslutat krediten och inte har en buffert. En avslutad kredit syns inte direkt. Så UC mätaren vet ej om den är avslutad eller inte. Men antar det till en början.

vill minnas att någon här på forumet gjort undersökning på detta för länge sen och kommit fram till att ammortera ned krediten ca 80% är det optimala sen sakta betala av resten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp