Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betala till kronofogden med Swish

Hej alla kämpare
På min sida i kronofogden såg jag mina skulder som bara växer och en knapp där det står betala med Swish! Vad innebär det ? Om jag betalar med Swish görs inte löneutmätning? Vore det jo toppen då slipper arbetsgivare veta det

Jag väntar fortfarande på löneutmätning. Kronofogden har inte hört av sig ännu och undrar om jag MÅSTE ringa och fråga ?

Jag har bruttolön på 40 000kr. Är det någon som vet vad ungefär kommer de dra vid utmätningen ? Mina skulder ligger på cirka 1,8 miljön. Privat lån men även företag, gick in i väggen med andra ord. Kort å gott!

Tack för er alla

Swishen är till för att man ska kunna betala sina skulder som ligger hos KF på ett enkelt sätt, så om du löser skulderna där så blir det ju ingen löneutmätning. Åtminstone inte förrän nya skulder trillar in till KF.

Vad du får behålla vid utmätning beror på din levnadssituation. Enkelt sagt så får ensamstånde behålla 6070 kr + hyra.

Skulderna är redan inne hos kronofogden, dicj har kronofogden inte hört av sig och funderar att ringa in imorgon.

bor tillsammans med två barn mellan 18-21. Och min sambo. Hyran ligger på 12000kr sen tillkommer jo el och vatten. Jag har en bil som jag använder till jobbet. Bränsle ligger på runt 3-4 tusen. 8 mil tur å retur hem.

jag jobbar inom säkerklassad område inom IT. Bara om jag behåller mitt jobb och betalar hälften av min lön till kronofogden då är lyckligaste person i hela jorden. Otroligt tacksam

Betala med swish har samma funktion som att göra en bankgiroinsättning. Skulden minskar med beloppet du betalar in.

Betala med swish har samma funktion som att göra en bankgiroinsättning. Skulden minskar med beloppet du betalar in.
Tack för svaret

Ja, det var jag lite inne på är om man betalar / swishar typ 10 tusen varje månad och man slipper blanda arbetsgivare/utmätning. Vore det dröm för min del i alla fal

Tror inte KFM accepterar det,
Och 3-4 månader tar det innan löneutmätningen kickar igång from att du får utslag.

Tack för svaret

Ja, det var jag lite inne på är om man betalar / swishar typ 10 tusen varje månad och man slipper blanda arbetsgivare/utmätning. Vore det dröm för min del i alla fal
Löneutmätning blir det så länge du har skulder.

Du kan alltid betala in extra, och det är vad swishen är till för.

Betalar du rubbet så blir det ingen löneutmätning

Varför frågar inte KFM var pengarna kommer ifrån när man gör en större inbetalning? Alla andra gör ju det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp