Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betala till Inkasso eller KFM?

Vilket är bäst?
Försöka förhandla med Inkasso eller strunta i o låta gå till KFM, 840k i skulder.

Antar att räntorna nästan är värre än på mina lån.

Och om jag säljer bilen (vilket jag ska) och betalar av 4 av 9 lån till Inkasso, räknas det då som gynnande också? Eller gynnande är bara när skulderna hamnat hos KF.

Senast ändrad:
Vilket är bäst?
Försöka förhandla med Inkasso eller strunta i o låta gå till KFM, 840k i skulder.

Och om jag säljer bilen (vilket jag ska) och betalar av 4 av 9 lån till Inkasso, räknas det då som gynnande också? Eller gynnande är bara när skulderna hamnat hos KF.
Dina skulder är alltså inte hos KF i dagens läge?

Vilket är bäst?

Har du nån gång tänkt söka skuldsanering så är det bara positivt att du försökt förhandla med bolagen för att få betalplaner tex. Så även om det i slutänden inte leder till något hållbart resultat har du ju försköt iaf.

Försök förhandla med dem du kan, ju mindre som kommer till KF desto bättre. Kommer dem till KF och du får utmätning så är det ju kört. Tills dess kan du göra vad du kan. Har du mycket hos inkasso nu?

Inget hos inkasso än. Men det kommer ju att komma så vill vara lite förberedd..

Vilket är bäst?

Förstår inte att så många pratar om gynnande av borgenär. Du får betala på vilka skulder du vill och låta bli att betala på vilka du vill, dvs prioritera på det sätt du finner bäst. Det är först om du har inledande skuldsanering som du inte får gynna någon borgenär före en annan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp