Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betala skulder hos Kronofogden eller förebygga nya? Råd & budgettips

Hej, har skulder hos kronofogden på ca 225:000 och ca 75000 som ej kommit in ännu . Vad är smartast att betala bara fokusera på det som ej kommit till kron eller blandat?​

11 mål med dessa summor hos kronofogden

42 727​

35 009
34470​

32456
24800
24700
15800
5400
3800
3200
1800

Inkomst ca 28:000 efter skatt
Hyra 12:000
El 700
Försäkringar 800
Förskola 450
Internt+mobil 650
2 barn vv
Budgettips mottages också.

Vad är tanken för dig? Att det blir löneutmätning eller en annan väg? För om allt ändå ska ligga hos KFM är väl oftast det bästa att spara undan en buffert som de ej kan se eller komma åt. Sen under löneutmätning har du lite buffert och kan då enklare planera tänker jag.

Men det är mycket om och men beroende på dina tankar.

Vad är tanken för dig? Att det blir löneutmätning eller en annan väg? För om allt ändå ska ligga hos KFM är väl oftast det bästa att spara undan en buffert som de ej kan se eller komma åt. Sen under löneutmätning har du lite buffert och kan då enklare planera tänker jag.

Men det är mycket om och men beroende på dina tankar.
Förtillfället studerar jag och är klar i juni men som jag fattat det så kommer de ej kunna göra någon utmätning på mig eftersom jag har 2 barn. Det kanske är till min fördel så jag kan betala vilka jag vill ? Vill bara bli av med skiten och stå och skämmas över mina misstag.

Förtillfället studerar jag och är klar i juni men som jag fattat det så kommer de ej kunna göra någon utmätning på mig eftersom jag har 2 barn. Det kanske är till min fördel så jag kan betala vilka jag vill ? Vill bara bli av med skiten och stå och skämmas över mina misstag.
Hej!

Dom kan absolut göra en utmätning på dig , även fast du har barn. Däremot så kalkylerar dom det utifrån att du har barn i det förbehållsbelopp du får ha kvar efter utmätning.
Däremot så får INTE studiemedel utmätas , med det kan hända att dom gör det ändå. Tipset är att ha ett enskilt konto där ditt studielån går in och inga andra pengar finns.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp