Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

betala skatten på 3500 nu den 12/11 men kommer att bli svårt

ska betala skatten på 3500 nu den 12/11 men kommer att bli svårt. hur funkar det där sen får man en påminelse hem först innan anmärking hoppad jag så man får lite mer tid på sig?

Jag tror inte att du får en påminnelse när de är till staten, de går asap till kronofogden.
Någon får gärna rätta mig om jag har fel, är inte 100% säker....

Jag tror inte att du får en påminnelse när de är till staten, de går asap till kronofogden.
Någon får gärna rätta mig om jag har fel, är inte 100% säker....
okej hur snabbt går der ditt då om jag ska betala den 12 hur lpmg tid har jag på mig?

Du får ett betalningskrav om underskottet är 2 000 kronor eller mer. Om du fått ett betalningskrav och fortfarande har ett underskott på 2 000 kronor eller mer vid nästa avstämning överlämnas skulden till Kronofogden för indrivning.
Alltså i början av januari skickas det till KFM

Du får ett betalningskrav om underskottet är 2 000 kronor eller mer. Om du fått ett betalningskrav och fortfarande har ett underskott på 2 000 kronor eller mer vid nästa avstämning överlämnas skulden till Kronofogden för indrivning.
okej men kan då betala med november eller december lönen utan problem om jag fattar det rätt=)

okej men kan då betala med november eller december lönen utan problem om jag fattar det rätt=)

Ja det är inga problem. Det blir väl någon krona mer eftersom det är ränta på skattekontot.

Det här är förstås med reservation för att saker kan ha ändrats, det kanske är så att Skatteverket skickar skulden för indrivning dagen efter nu. Men det har varit i januari tidigare. Senast jag låg efter med skatten var 2017, betalade i januari, ingen anmärkning.

Om man betalar en del så att underskottet hamnar på tex 1800kr, vad händer då?

Betala inte allt för nära årsskiftet bara, inte säkert det hinner bokföras

Min bil skatt ska vara betald nu idag men kommer inte ha råd o betala den. Vet att man får EN påminnelse o oftast har de stått på påminnelsen att man har till slutet av månaden o betala den på. Så har de blivit två gånger för mig förut iaf

Min bil skatt ska vara betald nu idag men kommer inte ha råd o betala den. Vet att man får EN påminnelse o oftast har de stått på påminnelsen att man har till slutet av månaden o betala den på. Så har de blivit två gånger för mig förut iaf

Hur kan det vara möjligt? Den skall väl alltid betalas den sista i månaden innan nästa period börjar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp