okej hur snabbt går der ditt då om jag ska betala den 12 hur lpmg tid har jag på mig?Jag tror inte att du får en påminnelse när de är till staten, de går asap till kronofogden.
Någon får gärna rätta mig om jag har fel, är inte 100% säker....
okej men kan då betala med november eller december lönen utan problem om jag fattar det rätt=)Du får ett betalningskrav om underskottet är 2 000 kronor eller mer. Om du fått ett betalningskrav och fortfarande har ett underskott på 2 000 kronor eller mer vid nästa avstämning överlämnas skulden till Kronofogden för indrivning.
Alltså i början av januari skickas det till KFM
okej men kan då betala med november eller december lönen utan problem om jag fattar det rätt=)
Om man betalar en del så att underskottet hamnar på tex 1800kr, vad händer då?Du får ett betalningskrav om underskottet är 2 000 kronor eller mer. Om du fått ett betalningskrav och fortfarande har ett underskott på 2 000 kronor eller mer vid nästa avstämning överlämnas skulden till Kronofogden för indrivning.
Alltså i början av januari skickas det till KFM
Min bil skatt ska vara betald nu idag men kommer inte ha råd o betala den. Vet att man får EN påminnelse o oftast har de stått på påminnelsen att man har till slutet av månaden o betala den på. Så har de blivit två gånger för mig förut iaf