Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Betala räkningar - kredit

Måste räkningen stå i mitt namn el går det att ta min sambos räkningar oxå?

Hej! Det står att en kreditupplysning görs men det påverkar inte framtida kreditvärdighet. Vad menas med det? Dom tar uc men det påverkar inte. Hur då?

De har tagit en UC på dig som bara du ser, om du kollar antal förfrågningar du har så finns den inte med där och har ingen inverkan på din kreditvärdighet, här är ett utdrag från Min upplysning och den från 2015-06-11 är min Collector Betalkoll Tar någon annan en UC på dig så ser de inte den utan bara de som registrerats.

Under de senaste 12 månaderna har 2 frågor registrerats hos UC.
Datum Belopp kr Frågeställare namn ej obligatoriskt
2015-06-15 30.000 Collector Bank AB/1230
2015-05-07 25.000 Wasa Kredit AB / 705
1 fråga har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen
Datum Belopp kr Frågeställare
2015-06-11 Collector Credit AB

Betala räkning ringer inte upp. Bekräftelse via mail. Kan ta vilka räkningar som helst..behöver alltså inte stå i ditt eget namn.

Dom här skulle jag undvika i det längsta. En bekant hade väldiga problem med dessa för drygt ett år sedan. Om du trots allt använder dom...betala i tid!

Jag skickade 3 räkningar till dem varav en var till vivius och inte var det några problem, och INGEN UC, man får ju bet tillbaka men jag tyckte det var kanon nu innan pensionen!

Betalaräkning.se tar UC. Vet inte om det är en synlig uc som eller en uc som inte registreras.

Skickar de till inkasso eller Kfm direkt? Betala räkningen asså?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp