Lock
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 251
- Mottagna reaktioner
- 1 620
- Poäng
- 1 207
Beloppet justeras, men oavsett belopp så räknas det som en missad betalning.... Det är inte fel...Fel - det spelar roll. Jag har själv sett från en medlem som fått påminnelse och anhörig brevet till borgenär
När påminnelsen kommer står det INTE hur många betalningar man ligger efter.
Det står vilket belopp man ligger efter med. Ligger man 1 kr efter så är det 1 kr man ska betala ikapp. Då är man i fas.
Är man back 3333 kr och en betalning är 9999kr så står det att man ligger efter 6666 kr med sin skuldsanering. Inte att man 1 betalning efter eller 2/3 betalningar efter.
Kan visa en del av brevet:
- Det står vad man skulle ha betalat (Hur mycket man är efter med)
- Det står hur mycket man har betalat av det man missat ("Har betalt")
- Det står hur mycket man har att betala för att komma ikapp ("Belopp att betala")
Visa bilaga 5838
Det är vad jag har sett - om du har något som styrker att det finns en annan modell så ändrar jag mig givetvis och säger att det finns 2 varianter. en där det står hur mycket man missat och en där det står hur många betalningar man ligger efter.
Men jag har bara sett denna där det står hur mycket man betalat av det man ligger efter och hur mycket man ska betala ikapp. Borgenärerna får enligt min vetskap samma info och dom får räkna ut själv hur mycket man ligger efter med. KFM skriver inte åt dom att personen ligger 2.5 betalningar efter eller 3 betalningar efter. Dom får veta i belopp, kr och ören, vad man missat.
Därav så spelar det absolut roll om man missar 1kr eller hela betalningar imo