Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betala med gemensamt ICA / Coop kort (matkort) utan kredit?

Hej,

Jag ska om 2 månader flytta ihop med min flickvän och vi tänkte då skaffa ett gemensamt kort att använda för matkostnader. Vi vill inte ha ett kreditkort utan ett kort där man sätter in pengar varje månad och som båda har tillgång till att kolla saldo och vars ett kort.

Problemet är att jag inte är intresserad av att dra på mig några UC-förfrågningar som syns då jag ska samla en del lån och ett halvår.

Jag vet om att ett väldigt populärt kort att ha är ICA kortet, tar dem UC?

Tips på några andra kort att använda eller alternativa lösningar?

Tack på förhand!

Jag och sambon har ett liknande lösning hos SEB. Ett gemensam konto som vi har var sitt kort kopplat till. Det kontot använder vi för att handla. Alltså 2 kort som är kopplad till ett gemensam konto.

Då antar jag att någon av er har SEB sedan tidigare? Och en av er har öppnat ett konto hos sin bank, och begärt att få två kort? Har jag fel?

Då antar jag att någon av er har SEB sedan tidigare? Och en av er har öppnat ett konto hos sin bank, och begärt att få två kort? Har jag fel?
Båda kund hos SEB. Men öppna ett konto är ju inte svårt. Öppna gemensam konto och 2 kort till kontot

Vi använder vanliga Ica och Coop kort som du samlar poäng /rabatt på. Går utmärkt att sätta in pengar på dem. Kollar saldo i apparna

Coop Mastercard "Betala före" tar ingen uc. Ja och eftersom det är Mastercard så funkar det ju även om man inte vill handla på Coop.

Som påpekat tidigare, det vanliga ICA- och Coop-kortet som man drar efter varje köp går att betala med om du har innestående belopp på kortet vilket man kan sätta upp som en automatisk överföring från sitt vanliga bankkonto varje månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp