Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betala kvarskatt och betalt in sent?

Hej! Jag undrar om någon på forumet haft kvarskatt och betalt in sent? Jag har en kvarskatt som enligt Skatteverket ska vara de tillhanda 12/11, jag kommer betala in lite i taget under hösten, men undrar om det går att betala in delsumma 25/11, eller hinner det gå vidare till KFM? Någon som har erfarenheter sedan tidigare?

Du får ett betalningskrav om underskottet är 2 000 kronor eller mer. Om du fått ett betalningskrav och fortfarande har ett underskott på 2 000 kronor eller mer vid nästa avstämning överlämnas skulden till Kronofogden för indrivning. Alltså KFM första veckan i januari....

Du får ett betalningskrav om underskottet är 2 000 kronor eller mer. Om du fått ett betalningskrav och fortfarande har ett underskott på 2 000 kronor eller mer vid nästa avstämning överlämnas skulden till Kronofogden för indrivning. Alltså KFM första veckan i januari....
Tack för denna info, betyder det att jag skulle kunna betala november och även december månad, innan min skuld hamnar hos KFM och ifall full betalning inkommer så återkallas den? Jag funderar på hur många månader jag kan stretcha min betalning..

Första helgen i januari restförs det, hur sent man kan betala vet jag inte, såg flera som betalat in kring jul och ändå fick restförda skatteskulder i januari i år

Första helgen i januari restförs det, hur sent man kan betala vet jag inte, såg flera som betalat in kring jul och ändå fick restförda skatteskulder i januari i år
Tack så mycket för svar! :) vad betyder det? att skatteskulder restförs? betyder det anmärkning hos UC, går det inte att återkalla om betalning kommer in, jag ser att man kan betala med swish i år, vilket borde registrera en betalning omgående, så att om jag betalar 23/12 så borde den komma in omgående..

Jaa restförd skatt blir som en anmärkning hos UC ....Men Skulden sekretessbeläggs om gäldenären betalar sin skuld, alternativt att målet har återkallats av fordringsägaren. Gäldenären får dessutom, under den senaste 24-månadersperioden, inte ha andra skulder hos Kronofogden.

Jaa restförd skatt blir som en anmärkning hos UC ....Men Skulden sekretessbeläggs om gäldenären betalar sin skuld, alternativt att målet har återkallats av fordringsägaren. Gäldenären får dessutom, under den senaste 24-månadersperioden, inte ha andra skulder hos Kronofogden.
tusen tack för svar! :)

Restförs är det som triggar ett skuld att betala brev

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp