Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betala klar ett lån

Hej
Löneutmätning är klar, kommer betalar 16000kr per månad, utmätningen från start varit 14 tusen men jag valde själv att betala 2000kr extra , å frivilligt, skulder lite över 1,9 m.

Jag läste att räntorna hos kf bara stiger , än så länge jag har jobbet kvar och inte blir uppsagd pga av mina skulder ( jobbar statlig) blir jag uppsagd kommer jag på egen hand avsluta mitt liv. För då livet inte har någon mening . Men än så länge jag har jobbet kvar jag ser ljuset framför mig.

min fråga är

kommer jag få veta om jag betalat färdig någon skuld ? Meddelar kronofogden mig om detta eller måste jag själv ringa runt ?

Tacksam för all svar.

Jag vet inte om jag förstår frågan. Du ser på mina sidor vilka skulder du har och hur mycket det är kvar på varje skuld.
Kfm skickar inget meddelande om att en viss skuld är betald.

Jag vet inte om jag förstår frågan. Du ser på mina sidor vilka skulder du har och hur mycket det är kvar på varje skuld.
Kfm skickar inget meddelande om att en viss skuld är betald.
Jaha ok, vore toppen det att man ser hur mycket kvar på resp. Skuld, tack för svaret

Du kan även se ocr nr till respektive skuld. Tror det går swisha på enskilda skulder också

Betalar du in de 2.000 kr extra, eller är det något som dras vid löneutmätningen? Om du betalar in extra själv, så se till att prioritera de minsta skulderna med högst ränta först och betala till en utvald skuld.
På mina sidor hos KFM kan du också kalkylera med hur länge du måste ha löneutmätning innan du blir skuldfri, räknas utifrån genomsnittsräntan.
Är det inte aktuellt för din del att ansöka om skuldsanering?

Ditt liv är så mycket mer värt än "bara" pengar, ta hand om dig!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp